A legnehezebben elkészíthető oldal a weboldaladon?
A kezdőlap után szinte biztosan azt mondod, hogy a rólunk oldal…
…legalábbis az ügyfeleim többsége ezt szokta megállapítani.
Igazi kihívás tudni, hogy milyen tartalmat adjunk a rólunk oldalhoz, hogyan szervezzük meg, és hogyan hozzunk létre valami olyat, ami tényleg szuper, anélkül, hogy az egész csak én-én-én lenne.
Ezért most felsorolok egy csomó ötletet a rólunk oldal tartalmairól, hogy segítsek létrehozni egy olyan oldalt, amely nagyon jó, és ami a legfontosabb, kapcsolatot teremt közted és a weboldalad látogatói között (az ideális ügyfelek, ha akarod).
Mielőtt belekezdenénk, szánjunk egy pillanatot arra, hogy tisztázzuk a rólunk oldal célját. Véleményem szerint a rólunk oldal 3 alapvető célt szolgál…
Bizalomépítés a látogatókkal
Olyan kulcsfontosságú információk nyújtása, amelyekre a látogatóknak szüksége lehet rólad és a vállalkozásodról
Fokozza a SEO-t és ezáltal növelje a forgalmat (különösen, ha eléggé ismert a márkád, hogy az emberek rákeresnek a vállalkozásod nevére).
És így a rólunk oldal tartalmi ötletek ebben a blogbejegyzésben mind ezekhez a célokhoz kapcsolódnak.
És van egy alapelv, amit szeretném, ha végig szem előtt tartanál (ez az, amit a legtöbb rólunk oldal borzalmasan csinál)… és ez az, hogy ne feledd, hogy a rólunk oldal valójában nem rólad szól… hanem a látogatóidról, és így annak ellenére, hogy a rólunk oldal nyilvánvalóan tartalmaz információkat rólad, a rólunk oldal minden tartalmi elemének célt kell szolgálnia a közönséged számára.
Ha valaki a rólunk oldaladon landolt, többet szeretne megtudni a vállalkozásodról – ez egy remek kiindulópont! De képzeld el ezt egy kicsit úgy, mint egy első randit… azt a csodás srácot vagy lányt valószínűleg nem érdekli, hogy milyen érettségi vizsgáid voltak, és milyen munkatapasztalatot szereztél 17 évesen, sem pedig a vállalkozásod elindításának minden egyes szakasza.
Imádom az idővonalas tartalmat egy rólam oldalon, de még jobban szeretem, ha rövid, lényegre törő és olyan kiemeléseket tartalmaz, amelyeket gyorsan átfuthatok.
Egy másik nagyszerű módja a háttértörténeted bemutatásának, ha átéltél valamit, majd létrehoztál egy terméket vagy szolgáltatást, hogy segíts valakinek leküzdeni ugyanazt a problémát.
Ez összekapcsolja azt, amit kínálsz a saját megélt tapasztalataiddal, megmutatva, hogy megérted és el tudod képzelni, hogy a látogatóidnak hasonló problémával kell szembenézniük….
Óvatosan, a háttértörténetednek (és az idővonalnak, ha használsz egyet) érdekesnek, rövidnek és átélhetőnek kell lennie.
Az elmúlt években egyre fontosabbá vált, hogy erkölcsösen és az értékeinket osztó vállalkozásokkal üzleteljünk.
Ezért a második ötlet az, hogy oszd meg az értékeidet a rólunk oldaladon.
Ennek nagyszerű módja, ha van egy sor ikon vagy rövid címszó, amely összefoglalja az értékeidet, és ha lehetséges (egy mondatban vagy csak néhány szóban), akkor kapcsolódj ahhoz, hogy mit jelent ez az ügyfeleid/ügyfeleid számára.
Például:
A honlapodon is szükség van némi visszafogott magamutogatásra, de ez remekül működhet a rólunk oldaladon is, különösen, ha nagy nevekkel dolgoztál együtt, vagy ha van néhány olyan ajánlásod, amely egyértelműen és büszkén hirdeti azokat a dolgokat, amelyekre a legbüszkébb vagy, és amelyekről a látogatóidnak is tudniuk kell.
Itt van néhány kedvencem, ami a rólunk oldal tényleges tartalmi ötleteit illeti a társadalmi bizonyítékok bemutatására…
Az emberek emberekkel kapcsolódnak (kutatások szerint az emberekről készült képek látványa növeli az empátiát) – és a rólunk oldal tökéletes hely a csapatod bemutatására, különösen, ha vannak ügyfélkapcsolatos embereid és azt szeretnéd, hogy az emberek kapcsolatba kerüljenek a szolgáltatás vagy termék mögött álló emberekkel!
Kérlek, kérlek, próbáld meg ezt a részt érdekessé tenni. Az embereknek nincs szükségük arra, hogy ismerjék mindenkinek a háttértörténetét, aki a vállalkozásodban dolgozik, sem arra, hogy egy rakás arctalan névvel vagy unalmas fotóval találkozzanak. És kérlek, ne használj stockfotókat – a rólad szóló oldal a valódi emberek valódi képeinek a helye!
Tehát, hogy mit tegyél az embereid képei mellé, gondolkodj a következők mentén… hasznos és érdekes.
Ez alatt azt értem, hogy ha van olyan tartalom az embereidről, ami hasznos (azaz bizalmat épít a látogatóidban – tehát egy bizonyos tapasztalat, képesítés vagy történet) és érdekes (valami furcsa, vicces, aranyos vagy rokonszenves), akkor ez a tökéletes keverék! Azt akarod, hogy az emberek azt gondolják – „Szeretném, ha ezek az emberek dolgoznának a projektemen”, vagy akár azt is, hogy „Szívesen meginnék egy sört ezekkel az emberekkel”!
Gyakran az emberek praktikus dolgokat keresnek, amikor megérkeznek a rólunk oldalra – ezért érdemes egy listát készíteni ezekről a gyakorlati információkról, és ezeket itt feltüntetni.
Ez most nem összekeverendő a kapcsolatfelvételi oldallal, ahol azt javaslom, hogy a következőket tüntesd fel:
De jó lenne erre az oldalra hivatkozni, és hozzáadni minden egyéb hasznos gyakorlati információt, például a szolgáltatási területeket, ha csak bizonyos területeket szolgálsz ki, vagy bármilyen előfeltételt a veled való együttműködéshez.
Számomra megdöbbentő, hogy hány olyan weboldalon kötök ki, ahol nem találok alapvető információkat arról, hogy hol van a székhelyük, hogyan lehet kapcsolatba lépni velük, vagy mikor vannak nyitva/zárva. Ne kövesd el ezt a hibát – könnyítsd meg az emberek számára a kapcsolatfelvételt!
Gondolj bele, hogy van egy bizonyos réteg, akik meglátogathatják a rólunk oldaladat, akikre valószínűleg még nem gondoltál. És ez a média, a szakértők vagy azok az emberek, akik cikket szeretnének írni rólad.
Tehát egy percre az ő bőrükbe bújva gondoljuk át, hogy mit szeretnének…
Valószínűleg érdekli őket a történeted vagy az idővonalad, és a legfontosabb üzleti statisztikák, számok vagy társadalmi bizonyítékok. De valószínűleg képeket is szeretnének rólad, logókat és talán még részletesebb információkat is a vállalkozásodról, termékedről vagy szolgáltatásodról.
Tegyük tehát könnyűvé a munkájukat, és legyen egy médiatár az Rólad szóló oldaladon, hogy könnyedén letölthessék ezeket az információkat. Így nem kell foglalkoznod a levelezgetéssel és még egy backlinket is kaphatsz így!
Ne feledd, ha valaki a rólunk oldaladon van, akkor jó eséllyel egy meleg érdeklődő – érdeklődik irántad és a vállalkozásod iránt, és ezért valószínűleg elég közel áll ahhoz, hogy vásárolni akarjon.
Tehát ne nehezítsd meg a dolgukat azzal, hogy elfelejtesz egy CTA-t (call to action) hozzáadni! A kis B2B weboldalak 70%-a nem tartalmaz felhívást a cselekvésre… egyáltalán! Nem csak a rólunk oldalon… a weboldalon sehol! Képzeld el tehát, mekkora előnyre teszel szert a versenytársakkal szemben, ha jól elhelyezett CTA-kkal rendelkezel!
Más szóval, az egyik legjobb ötlet a rólunk oldalra, hogy adj nekik egy következő lépést – ez lehet egy ingyenes anyag/email lista, vagy egyenes út a boltodhoz vagy az érdeklődési űrlaphoz, akárhogy is, ne tedd a rólunk oldaladat zsákutcává!
Ez nem azt jelenti, hogy a rólunk oldaladnak egyáltalán nem szabad megemlítenie a termékeidet vagy szolgáltatásaidat, de nem tévesztendő össze a termék- vagy szolgáltatásoldallal. Az emberek azért érkeznek a rólunk oldalra, hogy megismerjék a termék és szolgáltatás körüli dolgokat – a hogyan, a miért, a ki stb.
Mindenképpen hivatkozz a termékeidre vagy szolgáltatásaidra, de ne hagyd, hogy azok a rólunk oldalad fő céljának útjába álljanak.
Hacsak a honlapod nem egy önéletrajz jellegű oldal, amelyet azért használsz, hogy alkalmazzanak, vagy olyan világban vagy (például az akadémiai életben), ahol fontos a publikációid/önéletrajzod listája, ne fáradj azzal, hogy a rólunk oldaladra tedd.
Ha mindenképpen meg kell adnod, akkor gondolkodj azon, hogy inkább letölthető PDF formátumban adod meg, minthogy értékes területet foglalj el a korábbi munkahelyek listájával!
Ne érezd úgy, hogy szükséged van egy rólunk oldalra, ha nincs mit feltenned! Vagy hogy hosszúnak kell lennie, ha nem tudsz elég tartalmat találni. Elég egy mini „Rólunk” rész a honlapodon, és az olyan alapvető információk, mint a médiatár a kapcsolatfelvételi oldaladon, ha csak a tartalom kedvéért teszed a „Rólunk” oldalra!
Remélem, hogy ezek a rólunk oldal tartalmi ötletek adtak néhány kiindulópontot, amikor elkezded összeállítani a saját rólunk oldaladat – ne feledd, hogy mindent vezess vissza az ideális ügyfélhez, képzeld magad a helyükbe, és kérdezd meg magadtól, milyen információra van szükségük, milyen megerősítéseket keresnek, hogyan kell magukat érezniük, hogy megtegyék a következő lépést a veled való együttműködéshez, és alapozd meg a rólunk oldal tartalmi ötleteit ezek körül.
Azon gondolkodsz, hogy mit és hova írj a weboldaladra? Ingyenes exkluzív hozzáférést kapsz a Kezdőlap Tartalomtervező ebookomhoz!
Az a tartalomtervező, amelyet minden általam épített weboldal megtervezéséhez használok. Töltsd ki az üres helyeket, hogy a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben meg tudd írni a weboldalad kezdőlapjának szövegét.