Nagyon örülök, hogy megoszthatom veletek az online vállalkozás indításának ellenőrző listáját! Szeretek segíteni a nőknek abban, hogy reményeiket és álmaikat az online vállalkozásokon keresztül valósítsák meg – és úgy gondoltam, hogy ez egy nagyszerű eszköz lenne számodra, amikor elindulsz vagy változtatsz az üzleti utadon. Kezdjük el!
Üzleti nevek gyűjtése – A legelső dolog, amit meg kell tenned, hogy ötleteket gyűjtesz az új vállalkozásod nevéhez. Ez a folyamat néha hosszabb ideig tarthat, mint gondolnád – ezért jó ötlet ezzel kezdeni! Javaslom, hogy szűkítsd le a kört 2-4 névre, majd kérd ki a család és a barátok véleményét a legjobb választásodról.
Ajánlatok meghatározása – Valószínűleg már van némi elképzelésed arról, hogy az online vállalkozásod mit fog kínálni – legyen szó termékekről vagy szolgáltatásokról. Készíts egy listát ezekről, és ne feledd, hogy nem kell mindent az elején kezdened – legyen egyszerű! A vállalkozásod és a kínálatod idővel bővülni fog.
Ideális célközönség – Mielőtt továbblépsz, érdemes átgondolnod, hogy milyen célközönségnek fogsz eladni. Javaslom, hogy jegyezz fel néhány alapvető jellemzőt. Életkor? Helyszín? Milyen közösségi platformokon jelennek meg leggyakrabban? stb…
Válassz egy üzleti nevet – Most, hogy definiáltad az ajánlatokat és a közönséget, itt az ideje, hogy eldöntsd, mi legyen az üzleti neved.
Regisztráld a vállalkozásodat – Az egyéni vállalkozói tevékenység megkezdését ügyfélkapus azonosítással a Webes Ügysegéden vagy személyesen, akár meghatalmazott megbízásával a NAV bármelyik ügyfélszolgálatán lehet bejelenteni. A tevékenység megkezdésének bejelentése díj- és illetékmentes, azaz ingyenes. Egyéni vállalkozás alapítása előtt érdemes ellenőrizni, hogy a választott tevékenység engedély-, illetve bejelentésköteles-e, valamint tájékozódni a tevékenységi körök képesítési követelményeiről a hatályos jogszabályokban, és a gazdasági kamaráknál.
Vegyél egy domainnevet – Itt az ideje, hogy új online vállalkozásodat hivatalossá tedd, és megvásárold a domainnevedet. Javaslom, hogy lehetőség szerint .hu domainnevet válassz. Domain nevet már sok online szolgáltatónál tudsz vásárolni, de a legjobb, ha ott veszed, ahol később a tárhelyed is lesz.
Hozz létre egy vállalkozói bankszámlát – Ez ugyan nem a legfontosabb teendő, de jó, ha a vállalkozásod összes bevételét és kiadását külön tudod kezelni a személyes számláidtól. Erre egyéni vállalkozóként bőven elég egy alszámla vagy egy másik magánszámla.
Közösségi média fiókok beállítása – Ezután létre kell hoznod a közösségi média fiókjaidat. Gondolj vissza azokra a platformokra, amelyeken az ügyfeleid és a vásárlóid várhatóan megjelennek, és érdemes megfontolnod, hogy ezek közül néhányat létrehozz.
Állítsd be az email marketinget – Ha valamit másképp csinálhattam volna, amikor 2020-ban elkezdtem a vállalkozásomat, akkor már az első nap elkezdtem volna email listát építeni. Az email marketinghez a MailerLite-ot ajánlom.
Gyűjtsd össze a fényképeket és a szövegeket a weboldaladhoz – Itt az ideje, hogy összegyűjtsd a weboldaladhoz szükséges dolgokat! Össze kell szedned a fényképeket, és meg kell írnod a szövegeket a weboldalad oldalaihoz.
Branding és logó kialakítása – Itt az ideje, hogy kreatív légy, és dönts a vállalkozásod brandingjéről. Ki kell választanod egy színpalettát/hangulattervet, betűtípusokat a brandingedhez és a weboldaladhoz, valamint egy logót a vállalkozásodhoz. Mindezek a dolgok nagyon egyszerűek is lehetnek!
Készítsd el a weboldaladat – Most jön a kedvenc részem! Készítsd el a weboldaladat úgy, hogy az összes korábban összegyűjtött és létrehozott dolgot hozzáadod egy weboldal sablonhoz. Javaslom, hogy ha kezdetben alacsony a költségvetésed, akkor használj weboldalsablont. Ez jelentősen felgyorsítja az új vállalkozásod online megjelenési folyamatát. De ha megteheted, akkor bízd szakemberre a weboldal elkészítését. Sokkal jobb eredményt fogsz kapni 😉
Indítsd el a weboldaladat – Itt az ideje, hogy megnyomd a közzététel gombot az új weboldaladon, és megoszd vállalkozásodat a világgal! Veregesd meg a válladat, vagy tölts egy pohárral a kedvencedből. Hivatalosan is online vállalkozó lettél!!! 🥂
Állíts be egy tartalomnaptárt – Az online vállalkozás nem egy „ készítsd el és felejtsd el ” feladat. Konkrét módszereket kell kitalálnod, hogy hogyan tudsz rendszeresen tartalmat hozzáadni a weboldaladhoz. Ez nagyban segíti a SEO-t és a Google rangsorolást. Javaslom, hogy készíts egy egyszerű naptárat, amely segít ebben. Példák a tartalomra, amit felvihetsz: új termékek, szolgáltatások, portfólióelemek, blogbejegyzések, ajánlások, videók, podcast epizódok, vagy bármi más! A Google és az ügyfeleid azt akarják látni, hogy a weboldalad sosem öregszik vagy stagnál.
Növeld vállalkozásodat – Haladj tovább a vállalkozásodban ugyanazzal a lendülettel, mint amikor elkezdted. Az új vállalkozásod iránti szenvedélyed és elkötelezettséged folyamatosan kifizetődik!
Szeretnél egy részletesebb útmutatót a honlapod megtervezéséhez az elejétől a végéig? A weboldal tervező ebookom segítségével megtanulhatod, hogyan kell a látogatók figyelmét megragadni az első pillanattól kezdve, hogyan lehet a vállalkozásod személyiségét és arculatát tükröző weboldalt készíteni. Itt megtalálod azokat az eszközöket, amelyekkel magabiztosan építed fel a weboldaladat, nagyobb bizalmat építesz ki a közönségeddel és több ügyfelet tudsz szerezni.
Azon gondolkodsz, hogy mit és hova írj a weboldaladra? Ingyenes exkluzív hozzáférést kapsz a Kezdőlap Tartalomtervező ebookomhoz!
Az a tartalomtervező, amelyet minden általam épített weboldal megtervezéséhez használok. Töltsd ki az üres helyeket, hogy a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben meg tudd írni a weboldalad kezdőlapjának szövegét.