Küszködsz a weboldalad tartalmával, és túlterheltnek vagy legyőzöttnek érzed magad? Vagy talán csak néhány tippre van szükséged, amelyek segítenek a már meglévő tartalmad finomításában. Akárhogy is, szeretném megosztani a 10 tippemet a weboldalad tartalmának létrehozásához, hogy az biztosan elkötelezetté tegye látogatóidat, akik többet akarnak majd.
Ha tudod, hogy mi a célod a weboldalad minden egyes oldalával, képes leszel úgy létrehozni a tartalmat, hogy az cselekvésre ösztönözze a felhasználókat. Mielőtt belekezdenél a tartalom létrehozásába, határozd meg az egyes oldalak fő célját, és találd ki, hogyan tudnád finoman ebbe az irányba terelni a látogatókat.
Senkinek sincs ideje (vagy kedve) hosszú, egyszerű szöveget tartalmazó bekezdéseket olvasni. Azzal, hogy a tartalmat szkennelhetővé teszed, ráveszed a látogatóidat, hogy érdeklődjenek, miközben végigmennek a weboldaladon. Javaslom, hogy minden oldalon használj címsorokat és alcímeket, hogy segítsd a szöveg tagolását és megkönnyítsd a szöveg átolvasását, átfutását és olvasását.
Ahelyett, hogy egyetlen nagyon hosszú bekezdés lenne, bontsd fel szakaszokkal vagy vizuális elemekkel. Használj háttérszíneket, elválasztó vonalakat, grafikákat és egyebeket, hogy szakaszokat hozz létre a weboldalad minden egyes oldalán. Ezáltal weboldalad szövege jobban olvasható lesz, és sokkal vonzóbb lesz a látogatók számára.
Egy másik nagyszerű módja a tartalom tagolásának a felsorolások vagy jelölőnégyzetek használata. Ezek az elemek vizuálisan érdekesebbé tesznek egy listát vagy egy hosszú szövegrészt.
Ez egy könnyű nyereség! Figyelj arra, hogy a weboldalad minden oldalán legyen egy felhívás a cselekvésre. Az egyetlen oldal, ahol jellemzően egynél több CTA lesz, az a kezdőlapod, de legalább egy CTA-t tartalmazzon minden oldalad, és akkor minden rendben lesz!
Hacsak nem egy nagyvállalatot vezetsz, mindig azt javaslom, hogy használd az egyedi hangodat és írj egyes szám első személyben. A neved helyett használj „én”-t és „mi”-t, és úgy beszélj a közönségedhez, hogy értékes információkat adj át, ugyanakkor mutasd meg a személyiségedet.
Nem tudod, hogy milyen hosszúak legyenek a bekezdések a weboldaladon? Ragaszkodj az egyenként 2-3 mondatnál. Gyorsan rá fogsz jönni, hogy valószínűleg sokkal kevesebb szövegre lesz szükséged, mint eredetileg gondoltad!
A SEO érdekében célszerű kulcsszókutatást végezni, és a weboldaladon erős címszavakat létrehozni a kulcsszavak felhasználásával. Az érdekes főcímek végigvezetik a látogatókat a weboldaladon, és tovább tartják őket.
Az egyedi képek és videók nagyszerű módja annak, hogy még több vizuális érdekességet adj a tartalmaidhoz. Tervezz be egy márkafotózást, hogy valóban egyedi képeket kapj. Ne csak a portréfotókra gondolj, készíts néhány kulisszák mögötti fotót vagy videót is. Az ügyfelek és a vásárlók szívesen látnak téged akció közben!
Használd ezt az olvashatósági eszközt, hogy megtudd a weboldalad olvashatósági pontszámát. A legtöbb weboldal esetében 8-10-es Flesch-Kincaid olvasási szintre ajánlom lőni, de ez nagyban függ a célközönségedtől és a szakterületedtől.
Most, hogy már tudod, hogyan készítsd el a weboldalad tartalmát, itt az ideje, hogy ezt egy gyönyörű, figyelemfelkeltő weboldaldesignnal párosítsd. Készen állsz a kezdésre?
Azon gondolkodsz, hogy mit és hova írj a weboldaladra? Ingyenes exkluzív hozzáférést kapsz a Kezdőlap Tartalomtervező ebookomhoz!
Az a tartalomtervező, amelyet minden általam épített weboldal megtervezéséhez használok. Töltsd ki az üres helyeket, hogy a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben meg tudd írni a weboldalad kezdőlapjának szövegét.