Digitális életünk kezelése nagyon egyszerű lenne, ha csak egyetlen közösségi média platform lenne az interneten. Azonban sok van, és mindegyik platformhoz saját, egyedi közösségi média képméretek tartoznak, amelyeket érdemes használni ahhoz, hogy a legtöbb ember el tudd érni.
Nem csak avatarokról, borítókról, szalagcímekről és fejlécekről van szó, hanem vonatkozik ugyanúgy a story-kra, videókra, hirdetésekre is. Azért, hogy egy kicsit könnyebbé tegyem az életedet, ebben az útmutatóban a 6 leggyakrabban használt közösségi média platform – Instagram, Facebook, TikTok, LinkedIn, Pinterest és YouTube – ajánlott képméretét összeírtam neked.
#1 – Instagram
Instagramon többféle képméretet is találunk, pl story, amelyben pillanatnyi gondolatokat, történéseket tudunk megosztani a közönségünkkel és csak 24 óráig elérhetőek, vagy a ‘highlight’ összesítők, ahol a kiemelt bejegyzések vannak, de a lapozós bejegyzésekenk (carousel) is más a méretei.
Ajánlott Instagram képméretek:
Instagram profil kép
Instagram bejegyzések és képes hirdetések
- Fekvő 1080 x 566px
- Álló 1080 x 1350px
- Négyzet 1080 x 1080px
- Képarány 1,91:1–4:5
- Javasolt szélesség 1080px
- Javasolt magasság 566-1350px
Instagram történetek és történetek hirdetései
- Javasolt képméretek 1080 x 1920px
- Képarány 9:16
- Maximális fájlméret 30MB… de ne feledd el, minél nagyobb a kép, annál lassabban tölt be!
- Figyelj arra, hogy a kép tetejének és aljának nagyjából 14%-át (250 pixelt) hagyd üresen, ide ne tegyél szöveget, logót vagy más kulcsfontosságú kreatív elemet, hogy ne takarja ki azokat a profil kép.
Instagram lapozós bejegyzés (carousel)
- Fekvő 1080 x 566px
- Álló 1080 x 1350px
- Négyzet 1080 x 1080px
- Képarány fekvő 1,91:1, négyzet 1:1, függőleges 4:5
- Javasolt szélesség 1080px
- Javasolt magasság 566-1350px (a kép tájolásától függően)
IGTV
- Javasolt képméretek 1920 x 1080px (fekvő esetén fordítva)
- A borítókép magassága 420px
- A borítókép szélessége 654px
- Képarány 1:1,55
#2 – TikTok
A közösségi média legújabb tagja, a TikTok némi enyhülést nyújt számunkra; ez a platform egyszerűvé teszi a formázást, csak videók, hirdetések és profilképek miatt kell aggódnod.
Ajánlott TikTok képméretek:
TikTok profilkép
TikTok videó
- Javasolt méret 1080 x 1920px 1:1 vagy 9:16 képaránnyal
TikTok hirdetés
- Álló 720 x 1280px
- Négyzet 1200 x 1200px
- Fekvő 1280 x 720px
#3 – Facebook
Az Instagram képméret kritériumaihoz hasonlóan a Facebook a posztokra, bannerekre és történetekre összpontosít vizuális tartalmainál. Az eseményoldalak és a piacterek hirdetései meghatározott méreteket igényelnek. Ez a platform 360 fokos képek, más néven panorámaképek készítésére is alkalmas.
Ajánlott Facebook képméretek:
Facebook oldal
- A profilkép javasolt méretei 170 x 170px asztali számítógépen, 128 x 128px okostelefonon
- A borítókép javasolt méretei: 820 x 312px asztali számítógépen, 640 x 360px okostelefonon
- Az ideális fájlméret 100kB-nál kisebb
- A borítóvideónak 820 x 462px méretűnek és 20-90 másodpercesnek kell lennie
Facebook bejegyzések
- Javasolt méretek 1200 x 630px 1,9:1 képaránnyal – a lehető legnagyobb felbontást töltsd fel!
- 2–10 képből álló carousel 1200 x 1200px 1:1 képaránnyal
Facebook esemény borítóképei
- 1200 x 628px 2:1 képaránnyal
Facebook panoráma fotók
- 30 000pxbármilyen irányban; kevesebb, mint 135 000px teljes méretben
- Képarány 2:1
- Maximális méret 30MB
Facebook történetek
- Javasolt méretek 1080 x 1920px
- Képarány 9:16 és 4:5 – 1,91:1
- Maximális időtartam 5 másodperc (6 másodperc a messengeren)
- Max fájlméret 30MB
- Az IG történetekhez hasonlóan kerüld a 250px-et felül és alul, ha szöveget tartalmaz
Videó történetek: min szélesség 500px
- képarányok 9:16 és 1,91:1 között
- maximális időtartam: 15 mp
- maximális fájlméret: 4GB
Facebook hirdetések
- Facebook feed-hirdetések 1080 x 1080px 1,91:1 és 1:1 közötti képaránnyal; a maximális fájlméret 30MB
- Jobb oszlopos hirdetések 1080 x 1080px 1:1 képaránnyal; ezek a funkciók kizárólag asztali számítógépen!
- Piactéri hirdetések 1080 x 1080px 1:1 képaránnyal; a maximális fájlméret 30MB
- Facebook keresés 1080 x 1080px 1,91:1 és 1:1 közötti képaránnyal; a maximális fájlméret 30MB
- Szponzorált üzenetek 1080 x 1080px 1,91:1 és 1:1 közötti képaránnyal; a maximális fájlméret 30MB
- Üzenetküldő beérkezett hirdetések 1080 x 1080px 1:1 képaránnyal; a maximális fájlméret 30MB
- Messenger story hirdetések 1080 x 1080px 9:16 képaránnyal
#4 – LinkedIn
A LinkedIn a Facebook után a második legnagyobb B2B marketing bázissal rendelkezik, és 2020 decemberéig több mint 20 millió álláslehetőséget hirdetett. Szerencsére csak néhány képméretet kell szem előtt tartani ezen a közösségi média platformon, az egyéni és céges profilokra koncentrálva.
Ajánlott LinkedIn képméretek:
LinkedIn profil
- Profilkép 400 x 400px; bár a jobb minőség érdekében akár 7680 x 4320px képeket is használhatsz; a maximális fájlméret 8MB
- Borítókép 1584 x 396px, 4:1 képarány
LinkedIn üzleti oldalak
- Profilkép / logó 300 x 300px
- A szalaghirdetés javasolt mérete 1128 x 191px
- Life lap fő képének ajánlott méretei 1128 x 376px
- A Life lap egyéni moduljainak ajánlott méretei: 502 x 282px
- Life lap céges fotók 900 x 600px
LinkedIn bejegyzések
- A blogbejegyzések linkjeinek képei 1200 x 627px méretűek, 1,91:1 képarányúak.
- Videóbejegyzés 256 x 144px – 4096 x 2304px
LinkedIn történetek
- 1080 x 1920px 9:16 képaránnyal
LinkedIn hirdetések
- Ajánlott méret céges reklám logóhoz 100 x 100px
- A reflektorfényben szereplő hirdetések háttérképének 300 x 250px méretű ajánlott
- Szponzorált tartalom képei 1200 x 627px 1,91:1 képaránnyal
- Szponzorált tartalom carousel képek 1080 x 1080px1:1 képaránnyal
#5 – YouTube
A videók a YouTube számára az első számú helyet foglalják el, ami azt jelenti, hogy csak néhány extra képméretre van szükséged, amelyek miatt aggódnod kell ahhoz, hogy YouTube csatornád magával ragadó legyen.
Ajánlott YouTube képméretek:
Youtube oldal
- Profilkép 800x800px
- Szalaghirdetés 2560 x 1440px 16:9 képaránnyal; max fájlméret 6MB
Youtube videó
- A szabványos videó minimális méretű legyen 1280 x 720px
- Fájlméret korlát 6 MB
- Videó képaránya 16:9
- A jobb minőségű videóhoz 1920 x 1080px ajánlott méret
- A videofájl maximális mérete 128GB
- A videó maximális hossza 12 óra
Youtube hirdetések
- Az átugorható, videóba ágyazott hirdetéseknek 12 másodpercnek – 3 percnek kell lenniük
- A nem átugorható hirdetések 15 másodpercig tartanak, hacsak nem az EMEA régióban tartózkodsz, ahol 20 másodperc
- A rövid hirdetések 6 másodpercesek
- A Discovery hirdetések 16:9/4:3 arányt ajánlanak, a maximális fájlméret pedig 1GB
#6 – Pinterest
Az egyetlen közösségi média platform, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy képek alapján keressenek. Ez egy kreatív és teljes mértékben a vizuális tartalomra összpontosító platform, itt kedvedre gyakorolhatod kreatív szabadságodat.
Ajánlott Pinterest képméretek:
Szabványos pin:
- 1000 x 1500px, 2:3 képarány
Négyzet alakú pin:
- 1000 x 1000px, képarány 1:1
Hosszú pin:
- 1000 x 2100px, képarány 1:2,1
Infografika:
- 1000 x 3000px, 1:3 képarány (ez egy kis gyakorlatot igényelhet, mivel a hosszúkás pinek lerövidülhetnek a feedben)
Mentsd el ezt a bejegyzést későbbre, és ne térj el nagyon a közösségi média fenti méretezési irányelveitől, hogy maximalizálni tudd a vizuális tartalmaidban rejlő lehetőségeket a platformok között. És ha képeket szeretnél tenni a bejegyzéseidbe, akkor olvasd el az erről szóló bejegyzésemet is.