Ha valaha is használtad, vagy most is használod az Instagramot, akkor nagyon jól tudod, hogy általa könnyebben meg tudod ismertetni, szerettetni a vállalkozásodat az emberekkel. De ha szeretnéd a sok-sok követődet egyszer majd fizető ügyfelekké alakítani, akkor valahogyan a weboldaladra kell őket irányítanod.
Csak egy probléma van, az Instagram nem arról híres, hogy sok helyen elhelyezhetsz kattintható linket.
Mindössze egyetlen linket használhatsz, és azt is a profilodban (bio).
Ez az egyik lehetőség arra, hogy a követőket a közösségi oldaladról pontosan oda irányítsd, ahol lenniük kell a weboldaladon.
Beállíthatod, hogy a profilodban található link közvetlenül a kezdőlapodra vigyen, ahol (talán) megtalálhatják maguk is az Insta bejegyzésben említett linket…
De manapság az emberek gyorsan szeretnek információhoz jutni, ezért pontosan 0,02 másodpercet töltenek kereséssel, mielőtt feladnák, és visszamennének a hírfolyam görgetéséhez.
DE ÍME: LINKTREE
(Egy harmadik féltől származó alkalmazás, amely segít megoldani az összes Instagram link problémát.)
Gondolj a Linktree-re, mintha az egy gyűjtőoldal lenne, ahol az összes eddig linkelt oldal megtalálható.
Nem kell eldöntened, hogy melyik linket részesítsd előnyben. Arra is használható, hogy olyan oldalakra mutató linket hozz létre, amelyekről azt gondolod, hogy nagyon fontos lehet a látogatóid, követőid számára.
Bevallom, a Linktree-nek van néhány nagyon praktikus funkciója. (És a havi 6 dollár nem is túl sok.)
De van egy jobb, még olcsóbb alternatíva, amelyet érdemes szem előtt tartani!
Miért a WordPress a legjobb Linktree alternatíva?
Mert INGYENES.
Azaz tulképp. Ha már úgyis van egy WordPress weboldalad, akkor miért nem hozod ki belőle a legtöbbet, és készíted el a saját linkedet az Instagram profilodba?
Már megterveztél egy weboldalt a WordPress-ben, így nem kell időt pocsékolnod arra, hogy megtanuld egy teljesen más platformon (ami legyünk őszinték, meglehetősen korlátozott) kialakítanod a meglévő weboldalad arculatát.
Csináld a linket az Instagram profilodba közvetlenül a WordPress-ben!
Használhatod a weboldal stílusát, betűtípusait és színeit, amelyek beállításán sokat dolgoztál, és az Instagram profilodban lévő linket teljesen a brandedhez igazíthatod.
Sok minden szükséges ahhoz, hogy a Google keresésben az 1. helyre kerülj az iparágad kulcsszavaira, de ez a két legfontosabb tényező:
Az internetet üzemeltető apró robotok meglehetősen okosak. De mivel valójában nem tudnak olvasni, az internetfelhasználók viselkedésére hagyatkoznak annak meghatározásához, hogy mennyire értékes a tartalom, és így mennyire valószínű, hogy adott keresésnél megkapod a kérdésedre a választ.
Ha létrehozol a saját weboldaladon egy oldalt, amit az Instagram profilodban linkelsz, akkor a weboldalad SEO-ját támogatod ahelyett, hogy az összes kattintást valamilyen harmadik féltől származó szoftvernek, például a Linktree-nek adnád.
Hosszabb idő a weboldalon + több oldal munkamenetenként = Pozitív mutatók a Google számára, hogy jobb besorolást kapj!
Ugye milyen egyszerű módszer ez a statisztikák javítására, igaz?!
Nagyon klassz, hogy a Linktree alkalmazásban analitika is van, de ez még egy plusz dolog, ahova be kell jelentkezned, ha összesíted weboldalad mutatóit.
Valószínűleg már beállítottad weboldaladon a mérőszámok követésére a Google Analytics-et, így weboldalad összes elemzése egy helyen lesz megtalálható.
Jó, ha tudod, mennyire működik jól a linkelt oldal, ezért ha nem követed ezeket a mutatókat, akkor nincs mihez viszonyítani.
Ha a közösségi média a fő marketingeszközöd, akkor érdemes valamilyen táblázatot készítened. Így nyomon követheted hetente hány kattintást érnek el az Instagram profilodban található link egyes linkjei.
Ha kiderül, hogy egy link nem kap sok kattintást, akkor valószínűleg nem igazán releváns a közönség számára, és nem kellene foglalni a helyet más linkek elől.
Ezenkívül, nem kell félned attól, hogy elveszted a hozzáférést a linkhez, ha lemondod a Linktree előfizetésedet.
Néha előfordulhat, hogy a harmadik féltől származó szoftverek leállhatnak, és vagy jelen mindig, hogy megváltoztasd a linket. Ezért akár több óra vagy nap is eltelhet, mire észreveszed a hibát.
Eközben Instagram követőid csalódottak lesznek, hogy az ígért link nem működik. Mivel csak egy linket adhatsz meg a profilodban, nem tudnak egy másik linket kipróbálni. Ezért előfordulhat, hogy a jövőben nem is próbálnak meg kattintani.
Nem lenne tisztességes figyelmen kívül hagyni azt az egy dolgot, amiben a Linktree valóban jó, ami miatt megéri külön szolgáltatásért fizetni, ez pedig a linkek ütemezésének képessége.
Ha például az Instagram sztorikat hónapokkal előre ütemezted, és szükséged van egy konkrét linkre, ami meg kell jelenjen ugyanabban az időben, akkor ütemezheted úgy, hogy csak a történeted időtartamára legyen élő.
Azonban ettől függetlenül még mindig jobban jársz (főleg SEO szempontból), ha saját weboldaladon hozol létre egy oldalt, amit belinkelhetsz.
Ha előre szeretnéd ütemezi az Instagram sztorikat, készíts emlékeztetőt magadnak a feladatokról.
(Bár legyünk őszinték, hacsak nem vagy pokolian elfoglalt, akkor valószínűleg menet közben teszed közzé a sztorikat, igaz?)
Készen állsz egy egyéni link létrehozására közvetlenül a WordPress-ben? Olvass tovább és megmutatom, hogy ez hogyan történik!
Bármilyen sablont is használsz, hozz létre egy üres oldalt. Erre az oldalra tedd be azokat a linkeket, amiket szeretnél megjeleníteni.
A lényeg, hogy az oldal URL-je rövid és lényegre törő legyen (pl. /instagram), és mivel ez az oldal kifejezetten az Instagramról érkező látogatók számára készült, nem kell sehol linkelned a tényleges weboldaladon. Csak tedd közzé!
Mivel az oldalt a WordPress-ben építed, automatikusan lesz fejléc és lábléc. De nem szeretnénk ha elnavigálnának a látogatók az oldalról, ezért a legjobb módszer a fejléc és lábléc eltávolítása, és a linkekre bízni az irányítást.
Mivel csak ennek az egyetlen oldalnak a fejlécét és láblécét szeretnénk elrejteni, ezért egy kis nyomozói munkára, valamint néhány praktikus CSS megoldásra lesz szükség, hogy ez megtörténjen. (ne aggódj, könnyű, megmutatom)
Miután létrehoztad az oldalt, nyisd meg új ablakban a Google Chrome-ban.
Majd kövesd ezeket a lépéseket:
És készen is vagy! Már csak tartalom hozzáadása van hátra!
Nemrégen említett linkek
Legfőképpen azokat tedd be, amelyeket megemlítettél korábban a bejegyzéseidben.
És mi van azokkal, amiket mondjuk 6 héttel korábban említettél? Ha például valaki új nézi a bejegyzéseidet, és egy korábbi ingyenes csalianyagot szeretne letölteni, de nincs ez a link a profil linkedben.
Erre a legjobb megoldás, ha az Instagram bejegyzésekben egy tényleges rövid linket helyezel el, valamint egy kicsit arról, hogyan találja meg a profilodban.
Például, ha most tettél közzé egy Instagram bejegyzést, amelyben az ingyenes útmutatóról mesélsz az embereknek: „10 tipp, mit főzz a gyerekeknek”, akkor azt legjobb, ha a CTA (cselekvésre ösztönzés) valami ilyesmi lenne:
Menj a weboldaladcíme.hu/gyerekek oldalra, vagy kattints a linkre a profilomban!
Így lehetőségük van a látogatóknak arra, hogy a bejegyzés első megjelenésekor használják az profilodban található linkedet, de akkor sincsen baj, ha csak 52 héttel később fedezik fel Instagram fiókodat.
A fő oldalakra vagy a CTA-kra mutató hivatkozások
Itt is az a cél, hogy a közösségi oldalad látogatói konkrét műveleteket hajtsanak végre a weboldaladon, így ne akarj minden oldalt felsorolni. A nemrégen említett linkek mellett válassz olyan linkeket, amelyek támogatják weboldalad 2-3 legfontosabb célját, a többit pedig a fő navigáció vagy a kezdőlap végezze el.
Szeretnéd bővíteni az e-mail listádat? Tedd be az ingyenes csalianyagod oldalát, amely biztosan tetszeni fog a követőidnek.
Szeretné, hogy időpontot foglaljanak egy konzultációra? Tedd ezt is nyugodtan az oldalra! (De érdemes lehet a portfóliódra mutató linket is beilleszteni arra az esetre, ha először látogat meg valaki, és előbb meggyőződne arról, mit csinálsz.)
Használj gombokat vagy kis képeket az oldalon?
Azt szeretnéd, ha a látogatók gyorsan megtalálnák, amit kerestek, és mivel az adott oldal látogatói egyenesen az Instáról érkeznek, 99,9%-os esély van arra, hogy épp a telefonjukon üljenek.
A legegyszerűbb, ha a brandedhez kapcsolódó gombokat teszel az oldalra. Ez lehetővé teszi, hogy az oldal rövid legyen, minimalizálod a görgetést, és ezáltal csökken annak az esélye, hogy bosszankodjanak, és visszatérjenek a hírfolyamhoz.
De ha valamit nagyon ki szeretnél emelni, például egy nagyol jól konvertáló ingyenes csalianyagot, akkor annak egy kis képet csatolhatsz.
Mindenképpen tedd a kiemelt fontosságú CTA-t az oldal tetejére!
Megmutatom, az én Instagramra linkelt oldalam hogyan néz ki (ez mobilon sokkal keskenyebb):
Ha szeretnél még több tippet kapni a weboldalad kialakításához, töltsd le a DIY webdesign útmutatót is, amelyben praktikus tervezési tippeket adok, amelyek professzionális megjelenést kölcsönöznek weboldaladnak – például a betűtípusok kiválasztásának módja, a lenyűgöző színpaletta létrehozása és a képek kreatív felhasználási módjai.
Azon gondolkodsz, hogy mit és hova írj a weboldaladra? Ingyenes exkluzív hozzáférést kapsz a Kezdőlap Tartalomtervező ebookomhoz!
Az a tartalomtervező, amelyet minden általam épített weboldal megtervezéséhez használok. Töltsd ki az üres helyeket, hogy a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben meg tudd írni a weboldalad kezdőlapjának szövegét.