Barion Pixel

3 hetes weboldal tervezési folyamatom: hogyan működik és miért fogod szeretni

3-hetes-weboldal-tervezes

Mielőtt jobban belemélyednék ebbe a témába, el szeretném mondani, hogy a 3 hetes weboldal tervezési folyamatom alapötlete nem tőlem származik. Nagyon sok külföldi webdesignert követek. Így találtam rá Lauren Hooker webdesignerre, a weboldala az Elle & Company. A blogbejegyzései között megosztotta a folyamatát.

Mielőtt rátaláltam, én is a Magyarországon szokásos bevett módszert alkalmaztam. A projektjeim 6-8 hétig (vagy még több ideig) futottak, és mindig több ügyfelem volt egyszerre. Így voltak olyan napjaim, amikor semmi se történt, más napokon pedig minden ügyfél egyszerre küldte a kérdését, kérését. Valljuk be, két gyerek mellett ez a káosz nem a legjobb. Folyton stresszes voltam, görcsbe rándult a gyomrom, amikor megnyitottam a postafiókomat, hogy éppen mennyi ügyfél fogja egyszerre küldeni. Ráadásul nagyon lelkiismeretes vagyok, szeretem, ha elégedettek az ügyfelek, így mindenkinek egyszerre akartam megfelelni, ami sokszor lehetetlen.

Ezért nagyon örültem, amikor rátaláltam Lauren Hooker blogbejegyzésére. Megfogadtam a tanácsát, ötletét, és alkalmazom.

Hadd mondjam el neked, az ügyfeleim és én is nagyon örülünk, hogy így tettem!

Lauren 2 hetes ötletét használtam kiindulópontként, majd létrehoztam egy olyan tervezési folyamatot, amely az én vállalkozásomra és a csomagjaimra szabott. Tulajdonképpen 2,5 hét alatt elkészítem az ügyfél weboldalát, de a maradék 2 napot puffernek, vagy pihenő napnak használom.

Mielőtt még továbbmennénk, el kell mondanom (ha ez újdonság), hogy a 3 hetes weboldal nem szabványos az iparágban. Valójában ez eléggé szokatlan!

A legtöbb webdesigner 4-6 ügyfelet vállal egyszerre, és a projektek általában 4-8 hét között mozognak. Más webdesignerekkel beszélgetve azonban azt hallottam, hogy nagyon gyakori, hogy a projektek hosszabb ideig húzódnak, mint a kijelölt időkeret.

Akkor most nézzük meg, hogyan működik ez a 3 hetes weboldal (hogy pontosak legyünk csak 2,5) tervezés!

Pontosan így néz ki egy 3 hetes weboldal készítés ütemtervem.

3 hetes weboldal tervezési folyamat

Foglalás

A tervezési dátum kiválasztása

Fel szoktam tenni az elérhető kezdési dátumokat a weboldalamra. Így az érdeklődők láthatják az összes rendelkezésre álló kezdési dátumot, tervezési intervallumot, és kiválaszthatják a nekik megfelelőt. Nagyon tudatosan igyekszem naprakészen tartani ezt a naptárat, és az új ügyfelekkel való szerződéskötést követő 24 órán belül szabad időpontból foglaltra változtatom az időpontokat.

Konzultáció

Az ügyfelek kapcsolatba lépnek velem a Kapcsolat oldalon található űrlapon keresztül, és egy ingyenes konzultációval kezdünk, amely általában 20-30 percig tart.

A konzultáció alatt mindent megtudok a potenciális ügyfél vállalkozásáról, arról, hogy mit szeretne a weboldalán, elmagyarázom neki, hogy pontosan hogyan működik a folyamat, és kiderítem, hogy összeillünk-e.😁

Ha minden klappol és az ügyfél is elfogadja az árajánlatomat, akkor a szerződés aláírásával és 25% foglaló befizetésével az ügyfél lefoglalja a neki megfelelő kezdési időpontot.

Ügyfél házi feladata

(Tényleg ki kell találnom egy jobb nevet, mint az “ügyfél házi feladat”, mivel a munka valójában szórakoztató és kellemes, és a házi feladathoz nem szoktak ilyen érzések társulni. Jobb nevekre vonatkozó javaslatokat szívesen fogadok!)

Miután aláírta az ügyfél a szerződést és megérkezett a foglaló, küldök neki egy üdvözlő csomagot, amely lépésről lépésre végigveszi mindazt, amit össze kell gyűjteni és elő kell készíteni, mielőtt elkezdenénk a weboldalán dolgozni.

Az ügyfelek házi feladatai közé tartozik egy Pinterest inspirációs tábla létrehozása, kérdőívek kitöltése, tartalom összeállítása és a különböző harmadik féltől származó integrációk bejelentkezési adatainak elküldése, amelyeket a weboldalukba szeretnének beépíteni.

Mivel 3 hetes időbeosztásban dolgozunk, az ügyfeleknek minden tartalmat el kell készíteniük, mielőtt elkezdenénk a weboldalon dolgozni. Ez magában foglalja a fényképeket és a szövegeket is.

Az összes tartalom előzetes elkészítése az egyik legfontosabb szempont ahhoz, hogy a honlapjukat a határidőre el tudjuk készíteni és közzé tudjuk tenni.

Nem használok kitöltő szöveget vagy fotókat a weboldalon, hanem a valódi tartalmat, hogy a harmadik héten, szerdán, amikor ténylegesen együtt indítjuk el a weboldalt, az ügyfeleknek ne kelljen később belépniük, és kicserélniük az összes fotót és szöveget a valódi tartalomra.

Érdekes tény: Az ügyfelek által elvégzett munka nagy része valójában a tervezési időpont előtt történik.

1.hét Hétfő

Az első héten hétfőn az ügyféllel egy órás konzultációt tartunk, amikor átnézzük az ügyfél összes tartalmát, megbeszélt sablonokat, és együtt nézzük meg az inspirációs weboldalakat és a Pinterest inspirációs táblát, hogy egy véleményen legyünk, mielőtt bármit is elkezdenék tervezni.

Ilyenkor tisztázzuk, hogy az ügyfél pontosan mit szeretne viszontlátni a weboldalán, és átbeszéljük a különleges kéréseket, illetve megbeszéljük a harmadik féltől származó integrációkat, amelyekre szükség lesz ahhoz, hogy a weboldal úgy működjön, ahogyan szeretné.

A konzultáció után elkezdem a hangulati tábla és a színpaletta létrehozását. Ezután elküldöm a hangulati táblát és a színpalettát az ügyfélnek, és megkérem, hogy hagyja jóvá, vagy küldje el a módosításokat.

1.hét

A 2. naptól kezdve elkezdem megtervezni a főoldal és aloldalakat. Általában Figma-ban dolgozom. Itt tudok az ügyfélnek linket küldeni a weboldal protoípusához. Az első hét a tervezésről szól. Csütörtökön elküldöm az ügyfélnek és péntekre kérek tőle visszajelzést. Közben felteszem a WordPress-t a tárhelyére, ha még nincsen fent. És beállítok mindent, ami szükséges a megfelelő működéshez (bővítmények, általános oldalak létrehozása, menü beállítása stb).

Ezen a héten sűrűn egyeztetek az ügyféllel. Ezen a héten felhívom a figyelmét, hogy legyen elérhető a gyors visszajelzések miatt.

2.hét

2. héten még van lehetőség a tervek módosítására. De ez a hét már inkább a weboldal építéséről szól. Mivel teljesen egyedi weboldalakat készítek, nem weboldal építővel dolgozom, így a php kódokkal elkészítem az egyedi WordPress sablont. Beállítom a mobil és tablet nézetet is.

A hét közepén esedékes a weboldal készítés díjának 2. részlete is.

Ezen a héten lazíthat az ügyfél. 😁 Most leginkább én dolgozom. Működővé varázsolom a weboldalt.

3.hét

Ezen a héten végzem az utolsó simításokat. Illetve ekkor látja már az ügyfél egyben és működőképesen a weboldalát. Ekkor még lehet egy-két apróbb módosítás. Tesztelem a weboldal minden működését (gombokat, linkeket, kapcsolati űrlapot).

3.hét Szerda

A 3. héten szerdán az ügyféllel 1,5 órás élő oktató konzultációt tartok.

Szerintem nagyon fontos, hogy az ügyfelek át tudják venni a honlapjukat, és magabiztosan tudjanak később frissítéseket és módosításokat végezni rajta. Nem szeretném, hogy úgy érezzék, hogy rám vannak szorulva, vagy más webdesignerre és ne tudjanak módosítást véghez vinni, amikor csak szeretnének.

Ezért gondoskodom arról, hogy az oktató konzultáció élő legyen, és a saját weboldalukon, a saját sablonjukat használva mutatom be. A konzultációt videóra is felveszem, hogy bármikor visszanézhessék, ha elfelejtenek valamit.

Mivel élőben zajlik az oktatás, így tudnak kérdezni is, ha valamit nem értenek.

A konzultációt az ügyfél technikai képességeire szabom, és konkrétan arra, hogy mit fognak csinálni a weboldalukon. Például, ha blogolnak, akkor sokkal részletesebben foglalkozom a blogolási oldalakkal, mint olyasvalakinek, aki soha nem tervez blogot vezetni.

Miért szeretik az ügyfelek és miért szeretem én is a 3 hetes weboldal készítési folyamatot

Gyors átfutási idő és garantált indulási időpont:
Sokkal gyorsabban végig tudunk menni egy weboldal építésén, mert csak max. három hétig foglalkozunk a projekttel. Így ez nem egy hosszú és fárasztó folyamat, ami örökké elhúzódik.

Tudjuk, hogy fontos, hogy válaszoljunk egymás emailjeire, vagy akár telefonon is tudunk beszélni, ha gyorsan meg kell beszélnünk valamit alaposabban.

Észrevettem, hogy sok vállalkozás számára a weboldaluk elindítása egybeesik a nagy megnyitással, egy új marketingkampánnyal, egy konferencián való részvétellel vagy azzal, hogy valahol online szerepelnek, és ezért nagyon fontos számukra, hogy a weboldaluk egy adott időpontra elkészüljön.

Az én 3 hetes folyamatommal garantálni tudom, hogy a tervezési dátumot követő harmadik héten szerdán elindítjuk és működésbe hozzuk a honlapjukat.

Attól az időponttól kezdve, amikor lefoglalják, már tervezhetik is az indítást, mert tudják, hogy a weboldaluk időben elkészül!

Nincs számozott korlát a módosítási körökre:
Annyi átdolgozást és szerkesztést kérhetnek, amennyit csak szeretnének. Az egyetlen határidőnk a második péntek.

Minél gyorsabban visszaküldik nekem a szerkesztéseket, annál több szerkesztést tudunk elvégezni.

Személyes kapcsolat:
A 3 hét alatt az ügyfelemmel gyakran beszélünk, és ez idő alatt egy elég szoros kapcsolatot alakítunk ki.

Az ügyfelek tudják, hogy ők nem csupán egyek a sok más ügyfél között, akiknek segítek, hanem valóban figyelek rájuk, és hogy valóban érdekel a projektjük.

Az egyetlen hátránya annak, hogy egyedül dolgozom az, hogy nincsenek munkatársaim, és nincsenek jó munkatársi kapcsolataim.

Mivel azonban egy az egyben dolgozom az ügyfelekkel, úgy érzem, hogy bizonyos értelemben a munkatársammá válnak arra a három hétre, mivel együtt dolgozunk egy közös cél érdekében, hogy olyan weboldalt hozzunk létre, amelyet szeretnek!


Ha te is ki szeretnéd próbálni a 3 (2,5) hetes weboldal tervezési folyamatomat, mert szükséged van egy fantasztikus weboldalra, akkor írj nekem!

KÉSZÍTSÜK EL A WEBOLDALAD →

mockup1

ingyenes

kezdőoldal tervező

Azon gondolkodsz, hogy mit és hova írj a weboldaladra? Ingyenes exkluzív hozzáférést kapsz a Kezdőlap Tartalomtervező ebookomhoz!

Az a tartalomtervező, amelyet minden általam épített weboldal megtervezéséhez használok. Töltsd ki az üres helyeket, hogy a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben meg tudd írni a weboldalad kezdőlapjának szövegét.

Görgess fel↑