A weboldal karbantartás egy ellenőrzési folyamat, melynek során megnézzük, hogy a weboldalunk egészséges és jól teljesít-e. Ez azt jelenti, hogy lépést tartunk a biztonsági frissítésekkel, friss tartalommal, ösztönözzük a forgalom növekedését, és gondoskodunk arról, hogy weboldalunk látogatói elégedettek legyenek. A weboldal karbantartási szolgáltatások elengedhetetlenek ahhoz, hogy az ügyfeleket megtartsuk és még többet vonzzunk be, illetve ezzel erősítjük a SEO-t és a Google rangsorban előrébb jutunk.
Akár kicsi, vagy nagy a vállalkozásod, a weboldaladnak karbantartásra van szüksége. De mi is az pontosan? Hogyan kell karbantartani egy weboldalt? Mik a főbb előnyei? Vizsgáljuk meg részletesebben a témát, és választ kapunk minden releváns kérdésre.
Gondolj a weboldalakra úgy, mint valamire, amit rendszeresen olajozni kell. A bejegyzés kedvéért hasonlítsuk össze őket egy autóval. Autódnak megfelelő havi karbantartásra van szüksége, hogy biztosan elvigyen oda, ahova szeretnéd. Megvetted, és most gondosan karban kell tartanod, hogy mindig működjön.
Ugyanez vonatkozik a weboldaladra is. Pénzt fektettél a létrehozásába, és értékes időd ment el a tartalom létrehozására és arra, hogy a vállalkozásodat a legjobb fényben jelenítsd meg. De egy weboldal nem olyasvalami, amit egyszer létrehozol, aztán csak vársz, hogy önállóan működjön. A digitális világ nem így működik – legalábbis egyelőre.
Tudod, hogyan ellenőrzöd rendszeresen autódat szivárgás és sérülés után kutatva? Nos, a weboldal karbantartás egy ellenőrzési folyamat, melynek során megnézzük, hogy a weboldalunk egészséges és jól teljesít-e. Ez azt jelenti, hogy lépést tartunk a biztonsági frissítésekkel, friss tartalommal, ösztönözzük a forgalom növekedését, és gondoskodunk arról, hogy a Google elégedett legyen. Valójában a weboldal karbantartási szolgáltatások elengedhetetlenek ahhoz, hogy az ügyfeleket megtartsuk és még többet vonzzunk be. Mindannyian tudjuk, milyen nehézségekbe ütközhetünk a WordPress oldalak kezelése során.
Annak érdekében, hogy weboldalad egészséges és naprakész állapotban legyen, rendszeresen ellenőrizni kell. Nem egyszer egy évben, nem kétszer egy évben. Rendszeres ellenőrzésről beszélünk, amely segít abban, hogy vállalkozásod zökkenőmentesen működjön, és az ügyfeleknek megfelelő felhasználói élményt nyújts.
Tudod, milyen gyakran kell eltávolítani a spam megjegyzéseket a bejegyzésekből? Hetente! Vagy milyen gyakran érdemes megújítani a domain nevet? Évente!
Amint weboldalad elkészült, itt az ideje, hogy gondoskodj a legalapvetőbb és legfontosabb weboldal karbantartási feladatokról. Ezeket a szolgáltatásokat feladatok és azok elvégzésének gyakorisága szerint rendeztem.
Teszteld weboldalad betöltési sebességét. Ha három másodpercnél tovább tart a betöltés, akkor beszélj egy webfejlesztővel.
Ha a szemek a lélek ablakai, akkor a weboldalak a vállalkozásod ablakai. Amikor az ügyfelek vagy a keresőmotorok megérkeznek a weboldaladra, keresnek valamit, amiből tudják, hogy professzionális vállalkozó vagy. Professzionális vállalkozás, amely értéket kínál. A weboldalad rendszeres frissítésével és karbantartásával ügyfeleket vonzol be és tartasz meg, hasznos tartalmat kínálsz, és a weboldalad jó helyezést ér el a keresőmotorokban.
Nézzük meg részletesebben a rendszeres szervizelés legfontosabb előnyeit!
Képzeld el egy pillanatra, hogy látogató vagy, és egy weboldalra kerülsz. Ezen a weboldalon lassú betöltési időt tapasztalsz, 5 másodpercenként spam üzenetek zavarnak meg, és mindenhol hibás hivatkozások vannak. Valószínűleg bosszúsnak és frusztráltnak fogod érezni magad.
Most képzeld el, hogy egy professzionálisan karbantartott weboldalra érkezel. Gyönyörű webdesign fogad, aktuális tartalmat találsz a blogon, és könnyedén navigálsz a weboldalon. Boldognak és elégedettnek fogod érezni magad.
Ma a vállalkozások közel 89%-a elsősorban a felhasználói élmény alapján versenyez. Összehasonlításképpen: 2010-ben mindössze 36%-uk tette ezt. Szóval ez teljesen világos: a weboldal rendszeres karbantartása pozitív felhasználói élményhez vezethet.
Az ügyfeleid elégedettek lesznek a weboldaladdal, szívesebben vásárolnak nálad, és szívesen ajánlják másoknak is. Mindez neked semmibe se kerül.
Nemcsak az ügyfeleid az egyetlen látogatói a weboldaladnak. A Google robotjai is feltérképezik azt, és vagy előnyben részesítik, vagy nem kedvelik azt. De mi a helyzet a SEO-val és miért olyan fontos az?
Röviden, a Google robotok elemzik a weboldaladat. Ezek olyan kulcsfontosságú információkat keresnek, amelyek jelzik a Google-nak weboldalad értékét. A Google elemzi a weboldal kulcsszóoptimalizálását, szerkezetét és felépítését, valamint a weboldal hibáit.
Például ha egy Googlebot feltérképezi a weboldalad és nem jók az átirányítások, duplikált és hibás oldalak vannak, akkor a keresési helyezésben hátra sorolódik. Ez azt jelenti, hogy ügyfeleid nehezen találnak meg a keresőben. Ha a vállalkozásodnak fontos, hogy minél nagyobb forgalmat generálj az oldaladon, akkor ellenőrizd le, hogy mindent jól optimalizáltál.
Az ügyfelek olyan vállalkozást keresnek, amelyben megbízhatnak. Azonban egy rosszul karbantartott weboldal sok hibás hivatkozással, elavult tartalommal és hibás oldalakkal az ügyfeleket taszítja. Az lesz a benyomásuk, hogy a vállalkozásod irreleváns, régimódi és nem áll biztos lábakon.
Tehát, ha biztonságos, fejlődő és pozitív színben kívánod feltüntetni vállalkozásodat, akkor elengedhetetlen a rendszeres karbantartás. Javítsd ki a hibás hivatkozásokat, készíts új tartalmakat, és irányítsd át a régi oldalakat. Csak így tudsz jó benyomást kelteni, és így tudod elnyerni az ügyfeleid bizalmát.
Ha weboldaladat sokáig nem ellenőrzöd, egy idő után egyre több probléma fordulhat elő. Ha nincsen karbantartva, az összeomláshoz is vezethet. Ha több dolog is elromlik egyszerre, akár több tízezer forintot is fizethetsz a javításért.
Ezért okos ötlet, ha a karbantartásra mindig fordítasz időt. Ha pedig nincsen rá időd, akkor előfizetsz karbantartásra, így biztosan megőrzöd weboldalad egészségét és hibamentességét. Vállalkozásod és költségvetésed is hálás lesz.
Négy lehetőséged van karbantartásra:
Képzeld el, hogy mikor bemész az irodába, a munkavállalód épp az igazak álmát alussza ahelyett, hogy dolgozna. A weboldalad látogatói is hozzád hasonlóan érezhetik magukat, amikor azt tapasztalják, hogy nem megfelelően működik a weboldalad.
Egyszer előfordul, az még rendben van. Lehet éppen tartalmat frissítesz, vagy biztonsági munkálatokat végzel. De ha már többször fordul elő, az ügyfeleid azt gondolhatják, hogy nem megbízható a vállalkozásod, és nem biztonságos, ha nálad vásárolnak.
Végül lassan elveszíted az ügyfeleidet és a bevételeid is csökkenni fognak. Ez a legrosszabb rémálmod, ami valósággá válhat.
A rémálom elkerülése érdekében szerződj weboldal karbantartásra. Az ügyfeleid is értékelni fogják, és nem hagynak el.
Az internet, mint minden más, folyamatosan fejlődik. Minden hónapban új bővítmények, funkciók és dizájnok jelennek meg a piacon. Ha lépést tartasz ezekkel az frissítésekkel, weboldalad egészséges és figyelemre méltó maradhat.
Sőt, a weboldaladnak nemcsak asztali gépen kell jól működnie, hanem hibátlannak kell lennie táblagépen és okostelefonokon. Szakértők úgy vélik, hogy 2025-re az emberek 72%-a csak mobilon fog internetezni.
Ha weboldalad nem naprakész, azzal a kockázattal járhat, hogy ügyfeleket veszítesz, és ami még rosszabb, hackerek áldozata lehetsz. A hackerek szeretik az elavult WordPress weboldalakat feltörni és támadni. Győződj meg arról, hogy weboldalad megfelel a biztonsági szabványoknak, és védve van a nem kívánt látogatóktól.
Minden vállalkozás célja a bevételszerzés. Enélkül nem tudod fenntartani a céged, és nem tudod fizetni az alkalmazottaidat. Nos, mi van akkor, ha mondjuk a karbantartás hiánya miatt nagy összegű bevételkiesésed lesz?
Nem, ez nem csak egy képzelgés. Csak gondolj bele. Minden alkalommal, amikor weboldalad nem működik, ügyfeleket veszítesz. Tudtad, hogy a felhasználók 77%-a azt mondja, hogy elhagyja azt a weboldalt, amin 404-es hibát lát? Sőt, a fogyasztók 47%-a elvárja, hogy egy weboldal 2 másodperc vagy annál rövidebb idő alatt töltődjön be!
Így ahelyett, hogy látogatók lennének a weboldaladon, böngésznék a tartalmaidat és vásárolnának, csalódva fogod látni, hogy az emberek a versenytársaidhoz mennek.
Ha látogatóid folyamatosan a nem jól működő weboldaladat látják, akkor egy idő után elkezdik terjeszteni a rossz hírét. Egyenként kezded elveszíteni az ügyfeleket. Ha nem engedheted meg magadnak a bevételkiesést, akkor megbízható weboldalra lesz szükséged.
A naprakész és modern weboldal vonzza az ügyfeleket. Azáltal, hogy frissíted weboldalad tartalmát, és lépést tartasz a biztonsági protokollokkal és frissítésekkel, növelheted online értékesítéseidet. Az ügyfeleid minden szükséges információt megkapnak a vállalkozásodról és szolgáltatásaidról/termékeidről, Te pedig megkapod a bevételedet.
Egy WordPress weboldal karbantartása időigényes munka. A biztonsági vizsgálatok elemzésétől és a weboldal betöltési sebességének tesztelésétől kezdve az alapvető beépülő modulok frissítéséig mindenről magadnak kell gondoskodnod.
Mikor lesz időd arra, hogy a fő tevékenységedre összpontosíts? Mikor fogsz dolgozni az üzleti stratégián és a vállalkozásod népszerűsítésén? Nos, ha professzionális segítséget kérsz weboldalad karbantartására, akkor rengeteg időd lesz vállalkozásod működtetésére.
Ha fizetsz a weboldal karbantartási szolgáltatásokért, nem kell órákat töltened a weboldal problémáinak megoldásával. A feladatot a szakértőre bízhatod, és így arra fordítod a felszabadult idődet, amire a leginkább szeretnéd. El kell fogadnunk, hogy nem tudhatunk mindent, és nem kell mindent magunknak elvégeznünk. Fektess be vállalkozásodba, mert ez az egyetlen út a sikerhez.
Ha Te is biztonságban szeretnéd tudni a weboldaladat, akkor keress nyugodtan. Kétféle weboldal karbantartási csomagom közül is választhatsz!
Azon gondolkodsz, hogy mit és hova írj a weboldaladra? Ingyenes exkluzív hozzáférést kapsz a Kezdőlap Tartalomtervező ebookomhoz!
Az a tartalomtervező, amelyet minden általam épített weboldal megtervezéséhez használok. Töltsd ki az üres helyeket, hogy a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben meg tudd írni a weboldalad kezdőlapjának szövegét.