Az árak feltüntetése segít vagy árt az üzletnek?
Van egy metaforám a számodra. Kitalálod, vajon mire célzok? Ahhoz kapcsolódik, hogy feltüntessük az árakat a weboldalon, vagy ne.
Egy ideje dolgozol és új, menő lakásba költöztél. Most pedig egy új kanapéra vágysz. Jelenleg van egy összebarkácsolt kanapéd, amit a Pinteresten láttál, de szeretnéd frissíteni.
A városod fő utcáján felfedezel egy új bútorboltot. Divatosnak tűnik, miért ne mennél be? Amikor belépsz a boltba, a plafonról csodálatos csillárok lógnak, és az üzletben gyönyörű plüss fotel és kanapé fogad. Leülsz egy klasszikus fehér sarokkanapéra. Ez a mennyország, az anyaga nagyon puha, azonnal késztetést érzel arra, hogy pihenj egyet.
“Ez tökéletes!” gondolod. Ez teljesen a te stílusod, és máris beleszerettél ebbe a divatos új boltba.
Körülnézel, hogy megtaláld az árcímkét. Az első pár helyen nem találod. Hmmm, talán a hátsó részen van? De ott sem találod. Lehet, hogy a párnákra van rögzítve? Ez már kezd idegesítő lenni. Körülnézel a boltban… minden cucc nagyon szépnek és csúcsminőségűnek tűnik… Talán ez az üzlet hasonlít azokhoz a túl divatos éttermekhez, ahol nincsenek feltüntetve az árak az étlapon, és csak a számla megérkezésekor derül ki, hogy a három koktélért, amit ittál, egyenként 1500 forintot fizetsz.
Megpróbálod megtalálni az eladó hölgyet. Látod, hogy mélyen belemerült a beszélgetésbe, mert éppen valakinek segít egy párnát lemérni, és mögötte még jó néhány ember sorakozik, akik a segítségére várnak. Ránézel az órádra, látod, hogy fél 4 van, és neked 5 órakor megbeszélésed lesz. Úgy érzed, egyre messzebb vagy attól, hogy megszerezd a kanapét. Az eladó hölgyre várni örökké tart.
Szerencsére ugyanabban az utcában van még 5 ilyen bútorüzlet, megnézed azokat is, mert nincs időd a várakozásra egész nap.
Tegyük fel, hogy ugyanez online játszódik le, miközben új weboldalt szeretnél vásárolni.
Van egy barkácsolt kanapéd, amely idáig jó volt (a weboldalad), de szeretnél egy újat. Belépsz egy divatos új boltba (egy webdesigner weboldalára). Pontosan a stílusodnak megfelelő kanapét találod ott (az adott portfólió a te stílusod). Körülnézel a kanapén az árcédulát keresve, de nincs. (A honlapon nincsenek feltüntetve az árak.)
Megpróbálsz kapcsolatba lépni az eladóval (e-mailt küldesz), de hosszú időbe telik, mire választ kapsz. Kezdesz ideges lenni, ráadásul más elfoglaltságod is van aznap.
Feltételezed, hogy ha nincsenek feltüntetve az árak, akkor valószínűleg túl magasak lesznek (hiszen az életben is gyakran így szokott lenni). Tudod, hogy sokkal több lehetőség van az utcán (más webdesignerek az interneten), és már indulhatsz is.
Ez a példa természetesen bármilyen online szolgáltatásra vonatkozhat, például fotósok, rendezvényszervezők, grafikusok, szövegírók stb.
Gondolj bele, ha valaki esküvői fotóst keres, a Google keresőben, „X város esküvői fotós”-ként keresi.
Ezután megnyitja a fotósok weboldalait, megnézi a fényképeket, majd keresi az árakat. 15 weboldal van nyitva, és tudod mi fog történni, ha nem találja meg az árakat? Bezárja az oldalt, és továbblép a következőre. Rengeteg lehetőség áll rendelkezésre.
Ha gyorsan megtalálhatóak lennének az árinformációk egy szolgáltatónál, akkor senkinek sem kellene e-mailt küldenie és várnia a választ.
Mivel tudom, hogy te egy abszolút szuper tehetség vagy a területeden, és a portfóliód is lenyűgöző lehet, mégis mit gondolhat az ügyfél, amikor megnézi az oldaladat és nem találja az árakat? Valószínűleg azt hiszi, hogy drága a szolgáltatásod.
Nem teszel jót azzal, ha nem tünteted fel az árakat. Mindig tedd ki a weboldaladra!
Azon gondolkodsz, hogy mit és hova írj a weboldaladra? Ingyenes exkluzív hozzáférést kapsz a Kezdőlap Tartalomtervező ebookomhoz!
Az a tartalomtervező, amelyet minden általam épített weboldal megtervezéséhez használok. Töltsd ki az üres helyeket, hogy a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben meg tudd írni a weboldalad kezdőlapjának szövegét.