4 weboldal tipp, hogy több ügyfelet szerezz

4tipp-main-pic

Ma 4 tippet osztok meg veled, hogy minél több ügyfelet szerezhess. Bár mindannyian tudjuk, hogy ma már kötelező, hogy vállalkozásodnak weboldala legyen, vannak dolgok, amelyekkel több ügyfelet szerezhetsz, akik megvásárolják a szolgáltatásaidat és időpontot foglalnak nálad. Kezdjük is el!

Íme a 4 weboldal tipp, amellyel több ügyfelet szerezhetsz:

Legyen egyedi és megragadó a weboldal design

„A weboldalak első benyomásai 94%-ban a dizájnnal kapcsolatosak.”

Forrás: https://bloggingwizard.com/web-design-statistics/

Hűha! Ez azt jelenti, hogy az egyedi és vonzó design elengedhetetlen az új ügyfelekkel való kapcsolatfelvételhez és az új ügyfelek megnyeréséhez. Gondold át, hányszor hagytál ott egy weboldalt azért, mert valamilyen szempontból nem volt vonzó – zsúfolt, rendezetlen, nehezen navigálható, zavaró animációk, túl sok előugró ablak stb. Amikor weboldalad kialakításán gondolkodsz, akkor gondolj azokra a weboldalakra, amelyeket gyakran látogatsz vagy ahol jó érzés a böngészés. Készíts egy listát azokról a dolgokról, amelyek vonzóak a számodra, és gondold át, hogyan tudnád ezeket az elemeket beépíteni saját weboldalad kialakításába.

Készíts ütős Rólam oldalt, hogy több ügyfelet szerezz

Igaz, hogy az emberek olyan vállalkozásoktól vásárolnak, amelyeket ismernek, kedvelnek és amelyekben megbíznak. A Rólam oldal nagyszerű hely a látogatók számára, hogy megismerjék a vállalkozás mögött lévő arcot. Itt nemcsak felsorolhatod a képesítéseidet, hanem érdekes vagy szórakoztató tényeket is hozzáadhatsz, megmutathatod nekik a vállalkozásod történetét, és kapcsolódni tudnak hozzád. Szeretnél javítani a Rólam oldaladon? Ismerd meg az ellenállhatatlan Rólam oldal létrehozásának 5 titkát.

Emeld ki a legjobb véleményeket és eredményeket

A fent említett bizalmi tényező – ez kulcsfontosságú! Ha megmutatod a látogatóknak, hogyan segítettél vagy oldottad meg más ügyfelek problémáit, akkor megnyugodnak, hogy ugyanazt az eredményt érhetik el ők is. Figyelj arra, hogy néhány szót félkövérrel emelj ki a véleményekből, ha azok hosszabbak egy mondatnál. Könnyítsd meg a látogatók számára az egyes vélemények fontos pontjait. Ne engedd, hogy ezeket átugorják! Olyan oldalak logóit vagy eredményeket is kiemelhetsz, amelyeken megjelentél, ezzel is tovább növeled a bizalmi tényezőt.

Legyen cselekvésre ösztönzés minden oldalon

Tudtad, hogy 10 vállalkozás weboldala közül 7 nem tartalmaz cselekvésre ösztönzést? (Forrás: https://bloggingwizard.com/web-design-statistics/)

Ez teljesen magától értetődőnek tűnik, de sok vállalkozó nem gondol arra, milyen fontos, hogy weboldala minden egyes oldalán szerepeljen CTA (call to acion). Az ügyfél-út részeként gondoskodnod kell arról, hogy a látogatókat oda irányítsd, ahova szeretnéd. Egy egyszerű CTA hozzáadása minden oldalhoz pontosan ezt teszi.


Ha úgy érzed elolvasva ezt a bejegyzést, hogy lenne mit módosítani a weboldaladon, akkor szívesen segítek neked, egyetlen nap alatt javítunk rajta!

Bővebben a Designer egy napról →

Szerezz több ügyfelet
felhasználói-élmény

A felhasználói élmény javítása azért fontos, mert weboldalad végső célja az, hogy a látogatókat ügyfelekké vagy vásárlókká alakítsa. Ma 4 módszert osztok meg veled, amellyel javíthatod, és így tovább tarthatod a látogatókat a weboldaladon.

#1 – Legyen egyértelmű a kapcsolatfelvétel módja

Meglepődnél ha tudnád, milyen sok weboldalon nehéz megtalálni a kapcsolati információkat! Semmi sem bosszantóbb annál, mint amikor szeretnél valakivel együtt dolgozni, de nem találod a kapcsolati adatokat. Ugye?

Nagyon fontos, hogy emiatt legyen a menüben egy link vagy gomb, ami a kapcsolati oldalra visz, és a legjobb ha ennek a ‘Kapcsolat’ szó helyett ‘Beszéljünk’, vagy ‘Vágjunk bele’ címet adsz. Tedd nagyon egyértelművé és könnyűvé, hogy felvehessék veled a kapcsolatot, így javul a felhasználói élmény.

Integrálhatod bármilyen külső CRM rendszer kapcsolati űrlapját is. Vagy alkalmazhatod az egyik időpontfoglaló rendszer naptárát, ahol a látogató le tudja foglalni a konzultáció időpontját előre. Erre például tökéletes a Calendly.

Amellett, hogy van egy működő(igen, kétszer is győződj meg arról, hogy megfelelően működik!) űrlap a weboldaladon, azt javaslom legyen egy kattintható e-mail cím is a kapcsolati oldalon. Tedd ki, mikor vagy elérhető, és attól függően, milyen a szolgálatásod, esetleg címet telefonszámot is tüntess fel.

#2 – Adj ingyenes értéket, és javulni fog a felhasználói élmény

Az nagyon szuper, ha fel tudnak iratkozni hozzád a látogatók, de még jobb ha cserébe adsz nekik ezért valamilyen ingyenes, értékes anyagot. A legjobb erre a blog vagy podcast, ami ráadásul segíti az elköteleződést is. Azzal, hogy adsz a látogatóknak edukatív anyagot, illetve tanácsokat, azt mutatja, hogy te nem csak kérsz, kérsz és kérsz. Nyűgözd le őket a tudásoddal, és találj olyan kreatív módszereket, amelyekkel segíthetsz nekik anélkül, hogy fizetniük kellene érte.

Azzal, hogy értékes információkat adsz nekik ingyen, arra ösztönzi őket, hogy tovább maradjanak nálad és jobban megismerjenek téged és a vállalkozásodat. Lehet, hogy épp nem tudnak veled együtt dolgozni, de emlékezni fognak az értékre, amit tőled kaptak, amikor meglátogatták a weboldaladat. Ezért újra és újra vissza fognak térni.

#3 – Korlátozd a felugró ablakokat a felhasználói élmény javításához

Pontosan tudod, mit akarok ezzel mondani, mert már neked is eszedbe jutott 100szor. A felugrók ablakok tolakodóak, bosszantóak lehetnek és akár el is riaszthatják a látogatókat a weboldaladtól. Semmi sincs annál bosszantóbb, mikor megérkezel egy weboldalra, mert informálódni szeretnél és bombáznak a felugró ablakok, egyik a másik után. Az való igaz, hogy a felugró ablakok növelni tudják a feliratkozások számát, de ugyanúgy növelni tudják a visszafordulási rátát is, ha túl sok van belőlük.

Azonban jó dolgokat is elérhetsz a felugró ablakokkal. E-mail címeket tudsz begyűjteni, új terméket tudsz bejelenteni, akciót tudsz hirdetni, vagy kuponokat osztani, és még sok minden mást!

Ha szeretnél felugró ablakot tenni a weboldaladra, azt javaslom csak egyet tegyél, és azt könnyen el tudják tüntetni a látogatók egy ikon vagy gomb segítségével. Mobilon viszont nem javaslom a felugró ablakot (de a Google sem!).

#4 – Optimalizáld a weboldalad sebességét

A nagyméretű képek és videók a leggyakoribb hibák, amelyek a weboldal lassulását okozhatják. Ha optimalizálod ezeket, akkor gyorsabban tölt be a weboldalad és a látogatók is tovább maradnak, jobb lesz a felhasználói élmény.

A cél az, hogy 2-3 másodpercnél gyorsabban töltsön be egy weboldal. Ahogy az oldal betöltési ideje egy másodpercről három másodpercre csökken, a visszafordulás valószínűsége 32%-kal nő.

Másik dolog, ami lassíthatja a weboldal sebességét, ha túl sok bővítményt használsz. Bár a bővítményekkel különböző funkciókat adsz a weboldaladhoz, biztosan nem szeretnéd, ha ezek növelnék a weboldalad sebességét. Azt javaslom, csak a legszükségesebb bővítményeket használd.

Készen állsz, hogy teszteld weboldalad sebességét? Akkor rajta!


Bízom benne, hogy hasznosnak találtad a listát, és kaptál néhány ötletet a weboldalad felhasználói élményének javítására. Mint mindig, most is szívesen segítek Neked abban, hogy egy tökéletes online otthont hozz létre vállalkozásod számára.

Készítsük el a weboldalad →

rolam-oldal

Nem vagy biztos abban, hogy mit írj a Rólam oldalra? Mi az, ami már túl sok, hogyan beszélj, és mit tartalmazzon? Ezek mind gyakori kérdések, amelyeket gyakran kapok, ezért ma elmondom az 5 titkot az ellenállhatatlan Rólam oldal létrehozásához.

A Rólam oldal nagyon fontos, hiszen ezen keresztül tudsz kapcsolatot létesíteni weboldalad látogatóival. Érdemes időt szánni ennek az oldalnak a kialakítására, és ehhez van néhány nagyszerű tippem, amelyet megosztok veled. Nézzük, melyek ezek!

#1 – Mondd el mit csinálsz és kinek szolgáltatsz

A Rólam oldal legelején érdemes feltüntetni a legfontosabb információkat: mit csinálsz és kinek szolgáltatsz. Annak ellenére, hogy sokan azt gondolják, a Rólam oldal ténylegesen Rólad szól – valójában az ideális ügyfeledről szól és arról, hogyan tudsz segíteni nekik.

Figyelj rá, hogy ez az információ a Rólam oldal hajtás feletti részén van, és hogy a látogatónak nem kell görgetnie vagy kattintania az információ megtekintéséhez. Az a lényeg, hogy az olvasók a lehető legegyszerűbben tájékozódjanak Rólad és vállalkozásodról, ami még kíváncsibbá teszi őket és tovább olvasnak.

#2 – Mutasd meg személyiségedet

Elmúltak azok az idők, amikor hivatalos életrajzot írunk le a Rólam oldalon. A weboldalad látogatói szívesebben veszik, ha érzik a kapcsolatot és a kíváncsiságot. Ahelyett, hogy hivatalos módban, harmadik személyben írt életrajzot teszel az oldalra, beszélj velük első személyben, mintha éppen egyik barátoddal beszélgetnél. Engedd, hogy a személyiséged megmutatkozzon a szavaidon keresztül!

Érdemes néhány leíró szót rólad a bemutatkozás tetejére tenni (pl.: WordPress webdesigner, könyvmoly, síelés fan), majd a következő résznél a munkádról és a tapasztalataidról írj. Ne feledd, hogy ez az oldal nem önéletrajz. Itt lehetőséged van arra, hogy részleteket ossz meg közönségeddel anélkül, hogy ők unatkoznának, ezért írj röviden és kedvesen!

#3 – Adj meg szórakoztató, váratlan részleteket

Amellett, hogy kiemeled, hogy mit csinálsz és kivel dolgozol együtt, azt javaslom, néhány szórakoztató részletet is ossz meg magadról. Ha valaki meglátogatja a Rólam oldalt, szeretnéd meglepni azzal, hogy jól érzi ott magát. Legyél hiteles és megközelíthető. Légy kreatív!

#4 – Használj egyedi és személyes képeket

Javaslom, hogy olyan fényképeket használj, amelyeken vidám vagy és jól érzed magad. Ha teheted, menj el business fotózásra! Az rendben van, ha néha használsz stock képet is, de a Rólam oldalon a legjobb, ha saját magadról teszel fel képet. Legalább egy profi fotó legyen rólad (lehetőleg a kamerába nézve) a Rólam oldalon.

Az ezen az oldalon található fényképek csak hozzád kapcsolódjanak, ezért érdemes néhány hétköznapibb fotót is feltenni. Például ahol kedvenc kávédat iszod, vagy játszol a gyermekeddel a kertedben, készíts pár pillanatképet az életedről a színfalak mögött. De figyelj arra, hogy ne ess túlzásba ezekkel sem!.

#5 – Adj hozzá cselekvésre ösztönző (CTA) gombot

Mi a következő lépés, miután weboldalad látogatói elolvasták (vagy átfutották) a Rólam oldalt? Most, hogy bizonyára megszerettek 😍, bizonyosodj meg arról, hogy elvezeted őket a következő lépéshez. Folytasd a „beszélgetést”.

Ezt egyszerűen megteheted azzal, ha hozzáadsz egy gombot a Rólam oldal aljához. A CTA-t a weboldalad célja alapján kell kiválasztanod. Például: „Vásárolj most”, „Foglalj hívást”, „Kapcsolatfelvétel”, „Csatlakozz te is”, „Regisztrálj most”, „Szolgáltatások megtekintése” stb.)


Remélem, hogy ez az 5 titok az ellenállhatatlan Rólam oldal létrehozásához adott néhány ötletet a saját oldaladhoz! Keress bármikor nyugodtan, hogy megmutasd nekem a Rólam oldaladat, szívesen látnám! hello@ekkapixels.hu

További ötleteket keresel? Nézd meg korábbi munkáimat:

Megnézem a munkáidat

mainpic

58 000. Ez a szám a hivatalos könyvtárban elérhető WordPress bővítmény számát mutatja.

És nem is beszélek azokról az egyéb platformokről, mint a Code Canyon vagy a független online áruházak.

Speciális igényed van? Biztosan van egy bővítmény, amely kielégíti azt.

Őszintén szólva, valahol jó, hogy ilyen sok van. De amikor elkezded használni a WordPress-t, akkor már nagyon zavaró ez a bőség. Sőt, néha el is lehet tévedni benne. 😀

Fogadok, hogy azon tűnődsz, melyek azok, amelyek elengedhetetlenek bármilyen típusú WordPress weboldal indításakor. Nem egyszerű, igaz?

Hogy kicsit megkönnyítsem a dolgodat, összegyűjtöttem azokat a WordPress bővítményeket, amelyeket mindenképpen javaslok, és amelyek nagy részét én is használom. Ezek bármilyen típusú oldal (blog, üzlet, portfólió stb.) esetén jók.

A kiválasztás során több kulcsfontosságú pontot is érintek: SEO, biztonság, marketing, biztonsági mentés, teljesítmény, közösségi hálózatok stb.

Néhány dolog, amit érdemes tudnod a WordPress bővítményekről

1. Mi az a bővítmény?

Mi a WordPress bővítmény definíciója?

„A bővítmények arra vannak, hogy kódolás nélkül tudjunk új funkciókat hozzáadni weboldalunkhoz.”

Az ingyenes bővítményeket kétféleképpen érheted el:

Bármelyik opciót is választod, ugyanazok a bővítmények fognak megjelenni.

Érdemes tudnod, hogy egyes bővítmények magasabb színvonalúak, mint mások. A kellemetlenségek (bővítményütközések, hibák, weboldal összeomlása stb.) elkerülése érdekében azt tanácsolom, hogy a választás során az alábbiakra mindig figyelj:

2. Mi a különbség a fizetős és az ingyenes bővítmény között?

Miért költenél egy bővítményre, ha több tízezer van ingyen? Igaz?

Nos, ugyan a prémium bővítmények pénzbe kerülnek, azonban sok olyan előnyük van, amelyekkel ingyenes társaik nem rendelkeznek. Ezek például:

Eleinte nem szívesen vásárolsz bővítményeket. De ha megnézzük, mennyi időt takaríthatsz meg velük, akkor lehet meggondolod magad.

Mindezeken felül a prémium szolgáltatással támogatjuk és bátorítjuk a fejlesztő csapatot, hogy továbbra is gondoskodjanak az általuk fejlesztett termékről.

3. Mennyi bővítményt telepíts a weboldaladra?

Ez egy nagyon-nagyon gyakran felmerülő kérdés a WordPress felhasználók körében: legfeljebb mennyi bővítményt érdemes telepíteni?

Valójában nincsen meghatározva a maximum szám, bár „minél több bővítményed van, annál valószínűbb, hogy rossz bővítmények is vannak”.

A legfontosabb dolog az általad használt bővítmények minősége. Más szóval, jobb, ha 40 jól kódolt bővítmény van, nem pedig 10 olyan bővítmény, amelyek összeférhetetlenséget és hibákat okoznának.

„Ha a weboldalad lassú, az nem feltétlenül azért van, mert túl sok bővítményt telepítettél, hanem azért, mert azok rosszul vannak kódolva.”

Azt persze nem tudhatod avatatlanként, hogy melyik bővítmény van jól kódolva. A weboldalon előforduló hibákat úgy tudod a legjobban kiküszöbölni, ha minél kevesebb bővítményt használsz, csökkentve ezzel annak a lehetőségét, hogy összeférhetetlenség lép fel.

A 15 legjobb WordPress bővítmény

Mielőtt rátérek a bejegyzés lényegére, kérlek, vedd figyelembe, hogy az alábbi bővítményeket azért választottam, mert úgy gondolom, hogy ezeket bármilyen típusú weboldalra (üzlet, blog, portfólió stb.) lehet telepíteni.

Nézd át a listát, de természetesen ne telepítsd mind a 15 bővítményt: ha még nincs szükséged galériára, Instagram feed-re, vagy hírlevél küldő rendszerre, akkor csak tedd el őket későbbre, amikor már aktuális lesz. 😉

Azonban ne hagyd figyelmen kívül a kulcsfontosságúakat, azaz a következő bővítményeket:

A bővítmények bemutatási sorrendje nem stratégiai, se nem hierarchikus. Ezért olvasd végig, nehogy lemaradj egyetlen információról se.

Íme a 15 legjobb WordPress bővítmény listája:

1 – Yoast SEO bővítmény

Yoast SEO WordPress bővítmény

Aktív telepítések: 5+ millió

Még akkor is, ha most kerültél a WordPress világában, biztos vagyok benne, hogy ismered a Yoast SEO-t. Ez a legnépszerűbb SEO bővítmény, és minden idők 10 legtöbbet letöltött bővítményének egyike.

A piros, narancssárga és zöld jelzéseiről híres Yoast lehetővé teszi weboldalad SEO (Search Engine Optimization) optimalizálását. Ez elengedhetetlen, ha meg akarsz jelenni a Google első oldalán.

A bővítmény lehetővé teszi a cím és a meta leírás címkéinek meghatározását, XML weboldal térkép létrehozását, vagy akár a tartalomtípusok beállítását.

A Yoast ingyenes verziója több mint elég ahhoz, hogy beállítsd a SEO-t. Ne feledd, hogy van prémium verzió is 89 USD-ért, 1 weboldalon való használatra.

Töltsd le a Yoast SEO bővítményt:

Letöltöm

2 – Updraftplus bővítmény

Updraftplus WordPress bővítmény

Aktív telepítések: 3+ millió

Már biztosan hallottál a weboldal biztonságának fontosságáról. A helyes végrehajtáshoz egy automatikus biztonsági mentési megoldást is be kell építened a WordPress weboldaladra.

Jobban fogsz aludni éjszaka, és problémák esetén (hackelés, frissítés közbeni hibák, a szerver összeomlása stb.) gyorsabban visszaállíthatod a tartalom régi verzióját, mint gondolnád.

A sok WordPress biztonsági mentési megoldás közül az UpdraftPlus az egyik leghatékonyabb. Még akkor is, ha a felülete kissé összetett, lehetővé teszi, hogy biztonsági másolatot készíts a fájlokról és adatbázisról a felhőbe, pl Google Drive,  Dropbox vagy Amazon S3.

A prémium verzióban (évente 42 dollártól) több weboldalon is készíthetsz biztonsági mentéseket, és lehetőség van a weboldalak költöztetésére is.

Töltsd le az UpdraftPlus bővítményt:

Letöltöm

3 – MonsterInsights bővítmény

Monsterinsights WordPress bővítmény

Aktív telepítések: 2+ millió

A MonsterInsights lehetővé teszi a WordPress és a Google Analytics-fiók összekapcsolását.

Ennek köszönhetően rengeteg forgalmi statisztikához férhetsz hozzá közvetlenül a weboldalad irányítópultján:

Töltsd le a MonsterInsights bővítményt:

Letöltöm

4 – Yoast Duplicate Post bővítmény

Yoast duplicate post WordPress bővítmény

Aktív telepítések: 3+ millió

Hogyan lehet lemásolni egy cikket, egy oldalt vagy bármilyen típusú egyéni bejegyzést a WordPress-en?

Alapértelmezés szerint ezt nem lehet megtenni. Szerencsére van egy nagyon praktikus bővítmény ehhez: Yoast Duplicate Post.

Bár előfordulhat, hogy nem kell rendszeresen használni, de ez a funkció nagyon hasznos.

Könnyen használható, a Yoast Duplicate Post lehetővé teszi, hogy kiválaszd a tartalom másolandó elemeit (cím, dátum, azonosító, formátum, megjegyzések stb.).

Azonban légy óvatos: a tartalom sokszorosítása káros a SEO szempontjából. Ne feledd, hogy ugyanazt a tartalmat ne tedd közzé kétszer a weboldaladon.

Töltsd le a Yoast Duplicate Post bővítményt:

Letöltöm

5 – MailerLite – Signup forms (official) bővítmény

MailerLite WordPress bővítmény

Aktív telepítések: 60 000+

A MailerLite a világ egyik leghíresebb marketingeszköze e-mail kampány létrehozására. Akár 1000 előfizető számára ingyenes, ideális kezdőknek, akik szeretnének belekezdeni a marketingbe.

Mint ahogy sejted is, érdemes email címeket gyűjtened, hogy növeld a levelező listád és könnyebben elérd a követőidet. Ehhez feliratkozó űrlapokat kell telepítened a WordPress-re.

Ez az, amit ez a bővítmény lehetővé tesz: összekapcsolja weboldaladat a MailerLite fiókoddal.

Az űrlapok létrehozásuk után megjelenhetnek a cikkekben, oldalakon, widgetekben stb.

Töltsd le a MailerLite bővítményt:

Letöltöm

6 – SeedProd

SeedProd bővítmény

Aktív telepítések: 1+ millió

Ez a WordPress hivatalos tárhelyének legnépszerűbb bővítménye, amellyel létre tudsz hozni egy Coming Soon oldalt (hogy közöld a látogatókkal, hogy weboldalad fejlesztés vagy karbantartás alatt áll).

A weboldaladat „elrejtheted” a látogatók elől addig, amíg módosítod, vagy frissíted.

A drag and drop felületnek köszönhetően könnyen használható, tágabb értelemben egy svájci bicska, amellyel mindenféle oldal tudsz létrehozni: coming soon és karbantartási oldalak, landing oldalak, értékesítési oldalak, webinárium oldalak stb.

Az összes lehetőséget kihasználhatod, ha megveszed a bővítmény prémium verzióját, amely 79 USD-tól elérhető egy weboldalra.

Töltsd le a SeedProd bővítményt:

Letöltöm

7 – Wordfence Security bővítmény

WordFence bővítmény

Aktív telepítések: 4+ millió

Mivel a WordPress a legnépszerűbb platform, sajnos ez a leggyakrabban feltört platform is. De ez nem jelenti azt, hogy ne tudnánk mérsékelni bizonyos kockázatokat és távol tartani a támadókat. Itt jön képbe a Wordfence – ez a WordPress legjobb biztonsági bővítménye.

A Wordfence sokat tehet a WordPress biztonságáért, és a legtöbb esetben automatikusan működik. Először egy tűzfalat állít fel, amely megvédi weboldaladat a feltörésektől és más gyakori támadásoktól. Biztonsági vizsgálatokat végezhetsz, és segítségével megszabadulsz a rosszindulatú programoktól.

Prémium verziója 99USD-tól kezdődik.

Töltsd le a Wordfence Security bővítményt:

Letöltöm

8 – WP Fastest Cache

Fastest cache WordPress bővítmény

Aktív telepítések: 1+ millió

A gyorsítótárazás meglehetősen bonyolult (és unalmas) fogalom azok számára, akiket nem igazán izgat a szerver- és böngészőszintű optimalizálás. Összességében az a lényeg, hogy a gyorsítótárazás gyorsabbá teszi weboldaladat azáltal, hogy ugyanazt a tartalmat jeleníti meg a látogatók számára, ahelyett, hogy minden alkalommal újra generálná ezt a tartalmat.

A WP Fastest Cache bővítményel könnyen beállíthatod a gyorsítótárazást és a betöltési idők javítását.

Töltsd le a WP Fastest Cache bővítményt:

Letöltöm

9 – Cookie Notice & Compliance for GDPR / CCPA bővítmény

Cookie WordPress bővítmény

Aktív telepítések: 1+ millió

Ha weboldalad az  európai olvasókat célozza meg, akkor meg kell felelnie az „adatvédelem” területén érvényes törvényeknek és előírásoknak. Azaz a weboldaladon „cookie-értesítést” kell megjeleníteni. Ez a bővítmény éppen ezt teszi lehetővé.

A telepítés után engedélyezheted a cookie-értesítést sablon alapján, vagy megírhatod a sajátodat.

Töltsd le a Cookie Notice & Compliance for GDPR / CCPA bővítményt:

Letöltöm

10 – Smash Balloon

Smash Balloon WordPress bővítmény

Aktív telepítések: 1+ millió

Ez az első számú közösségi hírcsatorna-bővítmény a WordPresshez.

Ennek segítségével egyszerűen megjelenítheted az egyéni Instagram, Facebook, Twitter , YouTube hírcsatornákat és akár egy teljes közösségi falat is. A legjobb az egészben az, hogy testreszabhatóvá teszi a közösségi média hírcsatornáit.

Az ingyenes verzión kívül előfizethetsz a prémium verzióra is $49-tól.

Töltsd le a Smash Balloon bővítményt:

Letöltöm

11 – Envira Gallery bővítmény

Envira Gallery WordPress bővítmény

Aktív telepítések: 100 000+

Ezzel a drag and drop bővítménnyel nagyon könnyen tudsz különböző galériákat összeállítani. Ha sok képet szeretnél megjeleníteni az oldaladon, akkor ez a bővítmény tökéletes rá.

Többféle elrendezésű galériát lehet létrehozni: grid, mansory, lightbox, slideshow. Nemcsak fotókat tehetsz bele, de videókra is alkalmas.

Összekötheted social media fiókjaiddal is.

Töltsd le az Envira Gallery bővítményt:

Letöltöm

12 – Contact Form 7

Contact form 7

Aktív telepítések: 5+ millió

A Contact Form 7 bővítménnyel lehetőség van összetett kapcsolati űrlapok kezelésére, továbbá az űrlap és a levelek tartalma rugalmasan testreszabható egyszerű módon. Az űrlap Ajaxos támogatással rendelkezik, kezeli a reCAPTCA-t, összhangban dolgozik az Akismet-tel, és még lehetne sorolni az előnyöket.

Nagyon könnyen integrálható a WordPress weboldaladba.

Töltsd le az Contact Form 7 bővítményt:

Letöltöm

13 – Simple Custom Post Order bővítmény

Simple Custom Post Order

Aktív telepítések: 200 000+

Alapértelmezés szerint a WordPress a bejegyzések sorrendjét a közzététel dátuma szerint jeleníti meg, azaz a legfrissebb bejegyzések jelennek meg először. Azonban nem mindenki szeretné, hogy a tartalom kronologikus rögzítése legyen. Az oldalakat pedig ABC sorrendben jeleníti meg.

Ahelyett, hogy átnéznéd és megváltoztatnád egy adott tartalom közzétételi dátumát, a bővítmény drag and drop módszerével saját kedvedre állíthatod be az oldalak, bejegyzések sorrendjét. Ezzel sok időt takaríthatsz meg, mivel nem kell minden bejegyzésbe belemenni az egyes dátumok módosításához.

Töltsd le az Simple Custom Post Order bővítményt:

Letöltöm

14 – Featured Image Admin Thumb

FIAT

Aktív telepítések: 20 000+

Ez a bővítmény hozzáad egy oszlopot az admin felületen az összes bejegyzés és összes oldal nézethez, és a kiemelt kép miniatűrjét jeleníti meg.

Ezzel egyszerűen módosíthatod a bejegyzésekhez, oldalakhoz rendelt kiemelt képeket anélkül, hogy szerkeszteni kellene azokat.

Kép admin felületről

Töltsd le a Featured Image Admin Thumb bővítményt:

Letöltöm

15 – Imagify

Imagify

Tudtad, hogy az oldalbetöltési idő több mint 50%-át a képek betöltése teszi ki. Elképesztő, nem?

Tehát jobb, ha csökkented a méretüket. Ha nincsen időd/kedved a képtömörítéssel külön foglalkoznod, akkor rendelkezésre áll egy bővítmény, amelynek segítségével közvetlenül a weboldaladon tudod optimalizálni a feltöltött képeket.

Az Imagify egy WordPress bővítmény, amely lehetővé teszi a weboldaladhoz hozzáadni kívánt képek méretének csökkentését, valamint a médiakönyvtárban lévő képek méretét is csökkenti. Mindezt minőségromlás nélkül. Ennek köszönhetően javítja weboldalad betöltési idejét és látogatód felhasználói élményét.

Töltsd le az Imagify bővítményt:

Letöltöm

Összegzés

Remélem, hogy találtál néhány érdekes bővítményt ezen a listán, amelyek segítenek egy olyan WordPress weboldal létrehozásában, amelyet Te és látogatóid is imádni fognak!

Ha kihagytam a kedvenc bővítményed, ne habozzon megosztani velem, írd meg nekem!

karbantartas-pic

A weboldal karbantartás egy ellenőrzési folyamat, melynek során megnézzük, hogy a weboldalunk egészséges és jól teljesít-e. Ez azt jelenti, hogy lépést tartunk a biztonsági frissítésekkel, friss tartalommal, ösztönözzük a forgalom növekedését, és gondoskodunk arról, hogy weboldalunk látogatói elégedettek legyenek. A weboldal karbantartási szolgáltatások elengedhetetlenek ahhoz, hogy az ügyfeleket megtartsuk és még többet vonzzunk be, illetve ezzel erősítjük a SEO-t és a Google rangsorban előrébb jutunk.

Akár kicsi, vagy nagy a vállalkozásod, a weboldaladnak karbantartásra van szüksége. De mi is az pontosan? Hogyan kell karbantartani egy weboldalt? Mik a főbb előnyei? Vizsgáljuk meg részletesebben a témát, és választ kapunk minden releváns kérdésre.

Gondolj a weboldalakra úgy, mint valamire, amit rendszeresen olajozni kell. A bejegyzés kedvéért hasonlítsuk össze őket egy autóval. Autódnak megfelelő havi karbantartásra van szüksége, hogy biztosan elvigyen oda, ahova szeretnéd. Megvetted, és most gondosan karban kell tartanod, hogy mindig működjön.

Ugyanez vonatkozik a weboldaladra is. Pénzt fektettél a létrehozásába, és értékes időd ment el a tartalom létrehozására és arra, hogy a vállalkozásodat a legjobb fényben jelenítsd meg. De egy weboldal nem olyasvalami, amit egyszer létrehozol, aztán csak vársz, hogy önállóan működjön. A digitális világ nem így működik – legalábbis egyelőre.

Mi az a weboldal karbantartás?

Tudod, hogyan ellenőrzöd rendszeresen autódat szivárgás és sérülés után kutatva? Nos, a weboldal karbantartás egy ellenőrzési folyamat, melynek során megnézzük, hogy a weboldalunk egészséges és jól teljesít-e. Ez azt jelenti, hogy lépést tartunk a biztonsági frissítésekkel, friss tartalommal, ösztönözzük a forgalom növekedését, és gondoskodunk arról, hogy a Google elégedett legyen. Valójában a weboldal karbantartási szolgáltatások elengedhetetlenek ahhoz, hogy az ügyfeleket megtartsuk és még többet vonzzunk be. Mindannyian tudjuk, milyen nehézségekbe ütközhetünk a WordPress oldalak kezelése során.

Annak érdekében, hogy weboldalad egészséges és naprakész állapotban legyen, rendszeresen ellenőrizni kell. Nem egyszer egy évben, nem kétszer egy évben. Rendszeres ellenőrzésről beszélünk, amely segít abban, hogy vállalkozásod zökkenőmentesen működjön, és az ügyfeleknek megfelelő felhasználói élményt nyújts.

Mik azok a weboldal karbantartás szolgáltatások, és hogyan kell karbantartani egy weboldalt?

Tudod, milyen gyakran kell eltávolítani a spam megjegyzéseket a bejegyzésekből? Hetente! Vagy milyen gyakran érdemes megújítani a domain nevet? Évente!

Amint weboldalad elkészült, itt az ideje, hogy gondoskodj a legalapvetőbb és legfontosabb weboldal karbantartási feladatokról. Ezeket a szolgáltatásokat feladatok és azok elvégzésének gyakorisága szerint rendeztem.

Éves feladatok

Negyedéves feladatok

Havi feladatok

Teszteld weboldalad betöltési sebességét. Ha három másodpercnél tovább tart a betöltés, akkor beszélj egy webfejlesztővel.

Heti feladatok

weboldal karbantartás

Miért fontos a weboldal karbantartás?

Ha a szemek a lélek ablakai, akkor a weboldalak a vállalkozásod ablakai. Amikor az ügyfelek vagy a keresőmotorok megérkeznek a weboldaladra, keresnek valamit, amiből tudják, hogy professzionális vállalkozó vagy. Professzionális vállalkozás, amely értéket kínál. A weboldalad rendszeres frissítésével és karbantartásával ügyfeleket vonzol be és tartasz meg, hasznos tartalmat kínálsz, és a weboldalad jó helyezést ér el a keresőmotorokban.

Nézzük meg részletesebben a rendszeres szervizelés legfontosabb előnyeit!

Felhasználói élmény

Képzeld el egy pillanatra, hogy látogató vagy, és egy weboldalra kerülsz. Ezen a weboldalon lassú betöltési időt tapasztalsz, 5 másodpercenként spam üzenetek zavarnak meg, és mindenhol hibás hivatkozások vannak. Valószínűleg bosszúsnak és frusztráltnak fogod érezni magad.

Most képzeld el, hogy egy professzionálisan karbantartott weboldalra érkezel. Gyönyörű webdesign fogad, aktuális tartalmat találsz a blogon, és könnyedén navigálsz a weboldalon. Boldognak és elégedettnek fogod érezni magad.

Ma a vállalkozások közel 89%-a elsősorban a felhasználói élmény alapján versenyez. Összehasonlításképpen: 2010-ben mindössze 36%-uk tette ezt. Szóval ez teljesen világos: a weboldal rendszeres karbantartása pozitív felhasználói élményhez vezethet.

Az ügyfeleid elégedettek lesznek a weboldaladdal, szívesebben vásárolnak nálad, és szívesen ajánlják másoknak is. Mindez neked semmibe se kerül.

SEO

Nemcsak az ügyfeleid az egyetlen látogatói a weboldaladnak. A Google robotjai is feltérképezik azt, és vagy előnyben részesítik, vagy nem kedvelik azt. De mi a helyzet a SEO-val és miért olyan fontos az?

Röviden, a Google robotok elemzik a weboldaladat. Ezek olyan kulcsfontosságú információkat keresnek, amelyek jelzik a Google-nak weboldalad értékét. A Google elemzi a weboldal kulcsszóoptimalizálását, szerkezetét és felépítését, valamint a weboldal hibáit.

Például ha egy Googlebot feltérképezi a weboldalad és nem jók az átirányítások, duplikált és hibás oldalak vannak, akkor a keresési helyezésben hátra sorolódik. Ez azt jelenti, hogy ügyfeleid nehezen találnak meg a keresőben. Ha a vállalkozásodnak fontos, hogy minél nagyobb forgalmat generálj az oldaladon, akkor ellenőrizd le, hogy mindent jól optimalizáltál.

Üzleti hírnév

Az ügyfelek olyan vállalkozást keresnek, amelyben megbízhatnak. Azonban egy rosszul karbantartott weboldal sok hibás hivatkozással, elavult tartalommal és hibás oldalakkal az ügyfeleket taszítja. Az lesz a benyomásuk, hogy a vállalkozásod irreleváns, régimódi és nem áll biztos lábakon.

Tehát, ha biztonságos, fejlődő és pozitív színben kívánod feltüntetni vállalkozásodat, akkor elengedhetetlen a rendszeres karbantartás. Javítsd ki a hibás hivatkozásokat, készíts új tartalmakat, és irányítsd át a régi oldalakat. Csak így tudsz jó benyomást kelteni, és így tudod elnyerni az ügyfeleid bizalmát.

Weboldal karbantartás során költséget takarítasz meg

Ha weboldaladat sokáig nem ellenőrzöd, egy idő után egyre több probléma fordulhat elő. Ha nincsen karbantartva, az összeomláshoz is vezethet. Ha több dolog is elromlik egyszerre, akár több tízezer forintot is fizethetsz a javításért.

Ezért okos ötlet, ha a karbantartásra mindig fordítasz időt. Ha pedig nincsen rá időd, akkor előfizetsz karbantartásra, így biztosan megőrzöd weboldalad egészségét és hibamentességét. Vállalkozásod és költségvetésed is hálás lesz.

Milyen karbantartási lehetőségek vannak?

Négy lehetőséged van karbantartásra:

  1. Vállalkozásodba felveszel egy webes kollégát vagy csapatot. Tulajdonképpen ez a legköltségesebb megoldás. Nemcsak a fizetésüket kell állnod, hanem a járulékokat, rezsiköltségeket is neked kell fizetni.
  2. Szerződj egy webkarbantartó céggel. Ez már kedvezőbb a költségeket tekintve. De itt is, mivel több ember költségeit fizeted, magasabb díjazással számolhatsz.
  3. A szabadúszóval való szerződés kevésbé költséges, de jó koordinációt és kommunikációt igényel.
  4. Magad csinálod. Ha úgy döntesz, hogy te intézed a webes karbantartást, készülj fel arra, hogy rengeteg időd és türelmed elmegy majd vele.

Miért jó, ha fizetsz a karbantartásért?

Márkád védelme

Képzeld el, hogy mikor bemész az irodába, a munkavállalód épp az igazak álmát alussza ahelyett, hogy dolgozna. A weboldalad látogatói is hozzád hasonlóan érezhetik magukat, amikor azt tapasztalják, hogy nem megfelelően működik a weboldalad.

Egyszer előfordul, az még rendben van. Lehet éppen tartalmat frissítesz, vagy biztonsági munkálatokat végzel. De ha már többször fordul elő, az ügyfeleid azt gondolhatják, hogy nem megbízható a vállalkozásod, és nem biztonságos, ha nálad vásárolnak.

Végül lassan elveszíted az ügyfeleidet és a bevételeid is csökkenni fognak. Ez a legrosszabb rémálmod, ami valósággá válhat.

A rémálom elkerülése érdekében szerződj weboldal karbantartásra. Az ügyfeleid is értékelni fogják, és nem hagynak el.

Legyél naprakész

Az internet, mint minden más, folyamatosan fejlődik. Minden hónapban új bővítmények, funkciók és dizájnok jelennek meg a piacon. Ha lépést tartasz ezekkel az frissítésekkel, weboldalad egészséges és figyelemre méltó maradhat.

Sőt, a weboldaladnak nemcsak asztali gépen kell jól működnie, hanem hibátlannak kell lennie táblagépen és okostelefonokon. Szakértők úgy vélik, hogy 2025-re az emberek 72%-a csak mobilon fog internetezni.

Ha weboldalad nem naprakész, azzal a kockázattal járhat, hogy ügyfeleket veszítesz, és ami még rosszabb, hackerek áldozata lehetsz. A hackerek szeretik az elavult WordPress weboldalakat feltörni és támadni. Győződj meg arról, hogy weboldalad megfelel a biztonsági szabványoknak, és védve van a nem kívánt látogatóktól.

Weboldal karbantartás esetén elkerülöd a bevételkiesést

Minden vállalkozás célja a bevételszerzés. Enélkül nem tudod fenntartani a céged, és nem tudod fizetni az alkalmazottaidat. Nos, mi van akkor, ha mondjuk a karbantartás hiánya miatt nagy összegű bevételkiesésed lesz?

Nem, ez nem csak egy képzelgés. Csak gondolj bele. Minden alkalommal, amikor weboldalad nem működik, ügyfeleket veszítesz. Tudtad, hogy a felhasználók 77%-a azt mondja, hogy elhagyja azt a weboldalt, amin 404-es hibát lát? Sőt, a fogyasztók 47%-a elvárja, hogy egy weboldal 2 másodperc vagy annál rövidebb idő alatt töltődjön be!

Így ahelyett, hogy látogatók lennének a weboldaladon, böngésznék a tartalmaidat és vásárolnának, csalódva fogod látni, hogy az emberek a versenytársaidhoz mennek.

Ha látogatóid folyamatosan a nem jól működő weboldaladat látják, akkor egy idő után elkezdik terjeszteni a rossz hírét. Egyenként kezded elveszíteni az ügyfeleket. Ha nem engedheted meg magadnak a bevételkiesést, akkor megbízható weboldalra lesz szükséged.

A naprakész és modern weboldal vonzza az ügyfeleket. Azáltal, hogy frissíted weboldalad tartalmát, és lépést tartasz a biztonsági protokollokkal és frissítésekkel, növelheted online értékesítéseidet. Az ügyfeleid minden szükséges információt megkapnak a vállalkozásodról és szolgáltatásaidról/termékeidről, Te pedig megkapod a bevételedet.

A vállalkozásod fő tevékenységére koncentrálhatsz

Egy WordPress weboldal karbantartása időigényes munka. A biztonsági vizsgálatok elemzésétől és a weboldal betöltési sebességének tesztelésétől kezdve az alapvető beépülő modulok frissítéséig mindenről magadnak kell gondoskodnod.

Mikor lesz időd arra, hogy a fő tevékenységedre összpontosíts? Mikor fogsz dolgozni az üzleti stratégián és a vállalkozásod népszerűsítésén? Nos, ha professzionális segítséget kérsz weboldalad karbantartására, akkor rengeteg időd lesz vállalkozásod működtetésére.

Ha fizetsz a weboldal karbantartási szolgáltatásokért, nem kell órákat töltened a weboldal problémáinak megoldásával. A feladatot a szakértőre bízhatod, és így arra fordítod a felszabadult idődet, amire a leginkább szeretnéd. El kell fogadnunk, hogy nem tudhatunk mindent, és nem kell mindent magunknak elvégeznünk. Fektess be vállalkozásodba, mert ez az egyetlen út a sikerhez.

Ha Te is biztonságban szeretnéd tudni a weboldaladat, akkor keress nyugodtan. Kétféle weboldal karbantartási csomagom közül is választhatsz!

simplesite

Miért nehezebb létrehozni egy egyszerű weboldalt, mint amilyennek látszik?

Mondtad e már te is valaha, hogy: „CSAK egy egyszerű weboldalt szeretnék!”? Ezt sokszor hallom ügyfelektől, érdeklődőktől, ezért biztosan a te fejedben is megfordult már legalább egyszer.

Általában azok az emberek fordulnak hozzám ilyen jellegű kéréssel, akik egyedül próbálták meg létrehozni a saját honlapjukat, vagy olyan fejlesztővel dolgoztak, aki nem tartotta be ígéreteit. Így van egy weboldaluk, amit nem szeretnek, de már túl sok időt, pénzt és energiát fektettek bele, és nem tudják, hova/kihez forduljanak. A weboldaluk bővítményekből készült patchwork munkának tűnik, ahol a bővítmények ráadásul nem kompatibilisek egymással, ezért a weboldaluk, amit annyira szerettek volna, most kész káosz.

Ha volt már hasonló tapasztalatod, akkor tudod, hogy az „egyszerű” weboldal létrehozása közel sem annyira egyszerű. Egy olyan weboldal létrehozása, ami „mindent” tud, valójában az egyszerű ellentéte, még egy gyakorlott webdesignernek is. Ne érts félre, ez nem azt jelenti, hogy nem lehet megcsinálni. Ez azt jelenti, hogy a folyamat sokkal bonyolultabb, mint gondolnád.

A WikiSzótár két meghatározást ad az „egyszerű” szóra:

  1. bonyolultság nélküli, könnyen megérthető;
  2. mentes minden részlettől;

Az 1. meghatározás szerint, ha a neked megfelelő weboldal létrehozása tényleg egyszerű lenne, akkor te is könnyedén elkészíthetnéd. Ha valóban így lenne, most nem olvasnád ezt a bejegyzést.

Tapasztalatom szerint azoknak a vállalkozásoknak, amelyek egy bizonyos szintű használhatóságot szeretnének a weboldalukra, megépíteni a weboldalukat nem egy 1-2-3 lépéses folyamat. Összetett és több lépésből áll, tehát röviden – nem túl egyszerű. Még akkor is, ha egy meglévő sablonból indulunk ki, a weboldalnak még mindig számos olyan része van, amelyet a sablon nem képes kezelni, például a tartalom megírása és a domain regisztrálása.

Másrészt a 2. meghatározás szerint azt sem hiszem, hogy bármelyik vállalkozás tulajdonosa örülne, ha weboldala mentes lenne minden részlettől. A legtöbb vállalkozó azt szeretné, hogy weboldala a márkáját és személyiségét tükrözné. Fogadok Te is így vagy vele!

Ezért amikor valaki egyszerű weboldalt kér tőlem, nem esek abba hibába, hogy azt gondolom, könnyű dolgom lesz, mert ritkán van ilyen.

Ehelyett inkább arra koncentrálok, hogy milyen célja van a weboldallal …

Én úgy értelmezem a kérésüket egy „egyszerű” weboldallal kapcsolatban, hogy olyan weboldalt hozzak létre nekik, amely magától működik és a látogatók könnyen eligazodnak rajta, miközben mindazt tudja, amit korábban felsoroltam. És ez így rendben is van. Tulajdonképpen mindenki ezt várja el saját weboldalától.

Hogy megértsd jobban, miről beszélek, amikor azt mondom, hogy nem könnyebb egy egyszerű weboldalt létrehozni, itt egy hasonlat:

Ha iPhone-od van, valószínűleg nagy rajongója vagy az Apple termékeknek, de miért is van az Apple-nek annyi hűséges vásárlója, követője? Mert termékeiket könnyű használni, azaz szinte az összes olyan funkciót tudja, amire egy átlagos telefonhasználónak szüksége van. De vajon a külső alatt is egyszerűség rejlik? Egyáltalán nem.

Gondoltál e már arra, miért az iPhone és MacBook az egyik legdrágább eszköz a piacon? Mert az Apple milliárdokat költ termék design kutatásra és fejlesztésre, ezért amit te felhasználó oldalon „egyszerűnek” tapasztalsz, technológia szinten eljutni oda az minden, csak nem egyszerű.

Ugyanez vonatkozik az „egyszerű” weboldalra is. Ahhoz hogy a weboldalt könnyű legyen használni, könnyen lehessen navigálni rajta, rengeteg tervezés és munka előzi meg. Ez egy óriási része annak az értéknek, amit adok az ügyfeleknek, és amit hajlandóak is megfizetni. Ezek színfalak mögötti munkák, amik nem igazán érdekesek a hozzá nem értőknek. Viszont ezek segítenek gördülékeny felhasználói élményt létrehozni, amellyel irányítani tudjuk a látogatók tevékenységeit a weboldalunkon.

Vágytál e már valaha egy „egyszerű” weboldalra, amely könnyedén megmutatja a személyiségedet ugyanakkor teljes mértékben megtestesíti mindazt az értéket, amit Te a szakértelmeddel és gyakorlatoddal nyújtani tudsz? Ha igen, keress bizalommal, és megtervezem Neked!

Ekkapixels interjú

Ha azért kattintottál ide, mert kíváncsi vagy rá, hogy milyen az az interjú, amit saját magammal készítettem, akkor ki kell ábrándítsalak. Nem én készítettem! 😀

Arról már írtam egy korábbi bejegyzésemben, hogyan lettem webdesigner. Mióta először átléptem a webdesignerség küszöbét, eltelt 2 év (hogy repül az idő). A munkámat azóta is IMÁDOM. Sokan keresnek meg, hogy segítsek megalkotni álmaik weboldalát. Mindegyik munkám egyedi, nem találsz köztük kettő ugyanolyat. Vannak, akiknek az elinduláshoz elegendő egy egy-oldalas weboldal, amit a későbbiekben természetesen ki lehet bővíteni. De van, akiknek speciális megoldások kellenek, például időpont foglalás, foglalási végösszeg kiszámolása, projektek speciális bemutatása, különleges képlapozó, speciális háttérmozgások…stb. Ahhoz, hogy ezeknek az igényeknek eleget tudjak tenni, folyamatosan képzem magam.

A webdesigner tanfolyam után belemélyedtem a jQuery rejtelmeibe. A jQuery egy JavaScript könyvtár. Alapvetően azzal a céllal lett megalkotva, hogy jóval egyszerűbben lehessen vele JavaScriptet használni a weboldalunkon. A JavaScript röviden arra való, hogy a weboldalunk böngészőjében látványos effektusokat hozzunk létre: egy elem eltűntetése, egy menü kinyitása, egy lista rendezése, egy beviteli mező lehetséges kiegészítése: ezek mind-mind megoldhatók JavaScript segítségével. Manapság szinte minden weboldal használ jQuery könyvtárat: gyakorlatilag egyetlen olyan megvásárolható HTML sablont sem lehet találni, amelyik ne használná valamilyen formában.

Ezzel a tudással már nagyon sok mindent meg tudunk oldani a weboldalon anélkül, hogy tele pakolnánk fölösleges bővítményekkel. Így gyorsabb, biztonságosabb lesz a weboldal.

A jQuery tanfolyamnak (frontendtanfolyam.hu) az oktatója (akit már a webdesign tanfolyamon ismertem meg), Pócsik Emese készített velem interjút. Nagy örömmel vállaltam el. Emese tudása számomra példaértékű. A kód felépítései is borzasztó egyszerűek, nem bonyolítja túl 🙂 A tanfolyama nagyon hasznos, rengeteg új dolgot tanultam és még mindig tanulok tőle. Nagyon örülök, hogy összehozott vele az Élet, mert tananyagai, útmutatásai alapján nagyon sokat lehet fejlődni.

interjú velem

A velem  készült interjút ezen a linken tudod elolvasni: https://frontendtanfolyam.hu/frontend-blog/nullarol-webfejleszto-interju-molnar-erikaval/

És ha Te is szeretnél egy különleges weboldalt magadnak, keress bátran, elkészítem neked!

célközönségedre tervezett weboldal

Egy nagyon jó minőségű, célzottan a célközönségedre tervezett weboldal vízválasztó lehet a vállalkozásodban. Azonban ez nem azt jelenti, hogy az egyedileg tervezett weboldal mindenkinek jó.
Az igazság az, hogy az egyedi weboldalak VALÓBAN NAGYON drágák lehetnek, és nincs értelme befektetni egybe, ha a vállalkozásod még nincsen egy bizonyos ponton.

Itt van néhány jel, amely szerint vállalkozásod készen áll arra, hogy egyedi célközönségedre tervezett weboldal tulajdonosa legyen:

1. Vállalkozásod legalább 2-3 éves.

Az első néhány évben főként megismered magad és a vállalkozásodat. Megalapozod a folyamataidat és szolgáltatásaidat. Ezért annak nincsen értelme, hogy hatalmas összeget fordíts egy 100% -ban egyedi weboldal tervezésére, miközben minden még nagyon képlékeny, változó. Miután kialakítottad vállalkozásod koncepcióját, szilárd jövőképed és fizető ügyfeleid vannak, akkor valószínűleg itt az ideje egy egyedi, célközönségedre tervezett weboldal elkészíttetése.

2. Kinőtted a már meglévő sablon alapú weboldaladat.

Az előre elkészített weboldal sablonok nagyszerűek, amikor még a vállalkozásod elején jársz. De ahogy egyre komplexebb lesz a vállalkozásod, a weboldallal kapcsolatos igényeid is nőnek, és ezeket az igényeket teljes körűen kiszolgáló sablont nehéz lesz találnod. A sablonok valójában csak kiindulási alapként szolgálnak, és elindítanak az úton addig, amíg elegendő erőforrásod lesz ahhoz, hogy megbízz egy szakembert, aki elkészíti a célközönségedre tervezett weboldalt.

3. Unod már, hogy neked kell azokkal a technológiai megoldásokkal foglalkoznod, amelyek a weboldalad zökkenőmentes működéséhez szükségesek, és készen állsz arra, hogy ezt a feladatot másnak átadd.

Már előre rettegsz attól, hogy ismét előjön valamilyen hiba a weboldaladon. Esetleg valaki küldd egy üzenetet, hogy nem működik a weboldalad, nem tudja megnézni rajta, amit szeretne. Nem szeretnéd többé a fejlesztő szerepét magadra vállalni. Vagy a továbbiakban működésre bírni a weboldaladat, hogy azt tegye, amit te akarsz. Csak azt akarod, működjön úgy, ahogy kell, anélkül, hogy mindig aggódnod kellene attól, milyen hiba jön elő megint.

4. Weboldaladról hiányzik az * IT * faktor.

A meglévő weboldalad szép, de a szép már nem igazán elegendő. Tetszett a weboldalad, amikor pár évvel ezelőtt megépítetted, de most teljesen más a vállalkozásod. Új ajánlataid, szolgáltatásaid vannak, emeled az áraidat. Olyan élményt szeretnél a weboldaladra látogatóknak nyújtani, hogy az vásárlásra ösztönözzön, és fizető ügyfelekké alakítsa őket. Arról nem is beszélve, azt szeretnéd, ha weboldalad 100% -ban igazodna a brand-edhez és személyiségedhez, hogy amikor látogatóid felkeresik a honlapodat, az elkápráztassa őket.

5. Weboldalad már nem segíti a vállalkozásod fejlődését.

Ha egy új szolgáltatást vagy ajánlatot szeretnél elindítani, de a meglévő weboldalad nem teszi lehetővé, hogy megfelelően kommunikáld azok értékét, akkor az bizony ügyfelek elvesztéséhez, mi több bevétel kieséshez vezethet. Nem úgy prezentálod magad, ahogyan azt tényleg kellene, mert túlságosan zavar a weboldalad kinézete, a korlátozott használhatósága vagy akár a fentebb említettek egyike. Ez egy nagyon nyomós indok arra, hogy eljött az ideje egyedi, célközönségedre tervezett weboldal készíttetésébe befektetni!

6. Készen állsz arra sok pozitív dologra, amit egy egyedileg tervezett weboldal hozhat az életedbe és üzletedbe.

Ez az utolsó pont ésszerűtlennek tűnhet, de néha vállalkozóként saját magunk dolgát nehezítjük meg. Úgy gondoljuk, hogy jól felkészültnek, rendezettnek kell lennünk, mielőtt valami újat kipróbálnánk. De az az igazság, ahogy a vállalkozásod növekszik és egyre több feladat keletkezik, a dolgok nem lesznek egyszerűbbek, csak bonyolultabbak. Talán soha nem fogod úgy érezni, hogy készen állsz egy hatalmas összeget befektetni – valójában senki sem érzi ezt! És nem lesz olyan, aki odaáll eléd egy táblával, és jelzi, hogy eljött a pillanatod. Ezért ahelyett, hogy azt kérdeznéd magadtól, készen állsz egy egyedi weboldal tulajdonosának lenni (vagy kifizetni azt). Inkább tedd fel magadnak a kérdést, hogy készen állsz e azokra a pozitív dolgokra, amelyeket egy célközönségedre tervezett weboldal nyújt, például…

A bejegyzés lényege az, hogy nem kell tudnod minden kérdésre a választ vállalkozásodban ahhoz, hogy készen állj egy egyedi, célközönségedre tervezett weboldal tulajdonosának lenni. Csak nyitottnak kell lenned az ezzel járó pozitív dolgokra, és első lépésként szerződj egy webdesignerrel. A második lépés bízz a folyamatban. Eddig úgy építetted a vállalkozásodat, hogy bíztál a megérzéseidben, és ettől egyáltalán nem különbözik az a döntés, hogy egyedi weboldalad tervezését kiszervezed egy hozzáértő webdesignernek.

Ha úgy érzed, itt az ideje vállalkozásoddal szintet lépni, és ehhez befektetsz egy egyedi weboldalba, keress meg, írj és elkészítem neked!

-Era

weboldalkészítés webdesignerrel vagy weboldalépítővel

Webdesigner alkalmazása nem olcsó. Egy weboldaltervező céggel való munka költsége több százezer forintnál kezdődhet, és onnan határ a csillagos ég. Felmerül benned a kérdés, miért fizetnél ekkora összeget egy új weboldalért, amikor ingyen is készíthetsz pl. a Wix, Webnode, Shopify segítségével? Hasonlítsuk össze a webdesignert és a weboldalkészítő alkalmazást.

Webdesigner vs. weboldalkészítő?

Igazság szerint, egy webdesignerrel vagy dizájnercéggel való közös munka nem mindenkinek való.

Ha újonnan induló vállalkozásod van és még kevés a bevételed, akkor egy megfizethető weboldal készítő alkalmazást érdemes használnod.
Ha azonban kis- vagy közepes méretű vállalkozásod van, akkor egy „ingyenes” weboldalkészítő használata sokkal több pénzbe kerülhet neked – a sok elvesztegetett munkaórába, amit akár a vállalkozásod fejlesztésére is fordíthatnál.

Ebben a bejegyzésben körül járjunk ezt a témát, kinek melyik a jobb: webdesigner vagy weboldalépítő? Kinek jobb, ha szakembert alkalmaz, és ennek konkrét előnyei és hátrányai.

Mi az a weboldalkészítő alkalmazás?

Tehát az első kérdés, hogy mi is az a weboldalkészítő?

Röviden olyan eszköz, amely helyettesíti a tervezési és kódolási ismereteket. Ahelyett, hogy ismernéd a Photoshop-pal való tervezés alapjait, választhatsz egy előre elkészített sablonterv közül. Ahelyett, hogy ismernéd a CSS-t, a HTML-t és más kódolási nyelveket, elegendő a weboldalkészítő előre beállított funkcióira és kódjára támaszkodnod.
Ez lehetővé teszi bárki számára, hogy gyorsan és olcsón elkészítsen egy olyan weboldalt, ami annyira nem is ronda, sőt néha nagyon is jól mutat.

Mit csinál egy webdesigner és az miben különbözik a weboldalkészítő alkalmazástól?

Mit kapsz, amikor webdesignert bízol meg weboldalad elkészítésével?
A rövid válasz attól függ, kivel szerződsz. De feltételezzük azt, hogy olyannal szerződsz, aki ért a munkájához és jól dolgozik.

Először is, egy jó webdesigner megérti az elképzeléseidet és megvalósítja azokat. Megalkotja, kézzel foghatóvá teszi a terveidet.
Ha nagyon jó szakember, akkor azáltal, hogy tudja mivel foglalkozol, megismeri a célközönségedet, az ügyfeleidet, és a weboldaladat úgy alakítja ki, tervezi meg, hogy az a későbbiekben megkönnyítse a konverziókat, és így növelje az eladásaidat.

A jó webdesigner abban is segíthet, hogy weboldaladnak egyedi és érdekes dizájnja legyen, amely megkülönböztet a versenytársaidtól. Manapság nagyon sok weboldal hasonlóan néz ki, és egy egyedi tervezésű weboldal segíthet abban, hogy vállalkozásodat észrevegyék a tömegben.

Ez hasonló lehet ahhoz, hogy az esküvőd napját tervezed, és képeket akarsz majd készíteni a nagy nap megörökítésére. Az egyik lehetőség, ha egy barátodat kéred fel a fotózásra. A másik, hogy megbízol egy profi fotóst, hogy művészi és gyönyörű fotókat készítsen. Na, a profi fotós egyenértékű egy webdesignerrel esetünkben.

Webdesigner vs. weboldalkészítő – kinek érdemes weboldalkészítőt használnia?

Mindenkinek webdesignerrel kellene szerződnie? Nem igazán. Valójában sokak számára ez egy rossz lépés. Ha vállalkozásod az alábbi kategóriák valamelyikébe tartozik, akkor valószínűleg egy weboldalkészítő is elegendő a számodra:

Hobbi

Ha a hobbidat, szenvedélyedet meg szeretnéd osztani másokkal, akkor nem kell webdesignert alkalmaznod.

Blogger

Hacsak nem rendelkezel egy régóta folyamatosan bővülő bloggal, amelynek stabil közönsége van, elsőre nem kell profin megtervezned a weboldaladat. Később bármikor fejlesztheted a designt, és költöztetheted az összes korábbi bejegyzést.

Új vállalkozás

Ha új vállalkozásod van, eleinte valószínűleg elegendő egy weboldalkészítő. Még be kell mutatnod az ötletedet, és jobb, ha megnézed, hogy mennyire van piaca. Miután már stabil ügyfélkörrel rendelkezel, és bevételed is van, akkor léphetsz tovább egy saját arculatra kialakított design felé.

Egyéni vállalkozó

Kevés bevétellel rendelkező egyéni vállalkozóként valószínűleg egy megfizethető weboldalkészítővel jársz a legjobban.

Mi alapján döntsd el?

Amikor arról van szó, hogy webdesignert vagy weboldalkészítőt alkalmazz, gondold át, mennyire térül meg az összeg, amit a weboldal készítésére költesz. Ha egy webdesigner alkalmazása nem hozza vissza a költségedet, akkor inkább a weboldalkészítőt válaszd.

Kinek jobb webdesignerrel szerződnie?

Ha olyan weboldalkészítők, mint a Wix vagy Webnode ilyen megfizethetőek, miért ne használhatná mindenki őket? Ha egy webdesigner által tervezett weboldal több mint 150 000 forintba kerül, és egy weboldalkészítő havonta kb. 4 200 forintba kerül, akkor több mint 100 000 forintot megtakarítunk a weboldalkészítő használatával?
Nem igazán.

Nem az a kérdés, hogy mennyibe kerül egy webdesigner által készített weboldal. Hanem az, hogy mennyibe fog kerülni neked és a vállalkozásodnak, ha nincsen egy profin megtervezett és felépített weboldalad.
Tehát, ha olyan vállalkozásod van, amely évente több millió forintot termel, és segítségre van szükséged egy profin felépített weboldal elkészítésében, akkor sokkal jobb, ha szakembert alkalmazol.

A világ legnagyobb befektetőjeként elismert Warren Buffett szerint a befektetés legfontosabb szempontja az alternatív költség.

Alternatív költségek jelentik azokat a potenciális előnyöket, amelyeket az egyén, a befektető vagy a vállalkozás elmulaszt, amikor egyik alternatívát választja a másik helyett.

Tegyük fel például, hogy egy építőipari vállalkozásod van, és átlagos bevételed milliós nagyságrendű. Az „A” forgatókönyv szerint „ingyenes” weboldalkészítőt használsz, és semmit sem fizetsz a weboldalért. A „B” forgatókönyv szerint egy tervező cégnek 1 000 000 forintot fizetsz egy professzionálisan megtervezett weboldalért. Melyikkel nyersz többet?

Az „A” forgatókönyvnél számolni kell az alkalmazottad rejtett költségével, amelyet a weboldal elkészítése jelent. Ha egy fizetett alkalmazottnak 100 órára volt szüksége az oldal összeállításához, és az alkalmazott 2000 Ft / óra fizetést kap, akkor az idejét be kell számolni a költségbe.
A „B” forgatókönyv szerint, ha a vállalkozásod elveszti egy több millió forintos szerződését is, amelyet egyébként egy profibb megjelenésű weboldallal megnyerhetett volna, akkor ezt a költséget is figyelembe kell venni.

Ennek fényében nézzük meg azt, hogy kinek ajánlatos webdesignerrel szerződni:

Cégek átlagosan több tíz milliós bevétellel

Nehéz meghatározni azt az átlagos bevételt, amelynél már érdemes webdesignert alkalmazni, de azt bátran kijelenthetjük, hogy több tíz millió fölött nem elvesztegetett pénz a webdesigner díja.

Versenyképes iparágban működő vállalkozás

Helyi vállalkozásod van, melynek ügyfelei legfőképpen online keresésekből adódnak? Számodra komoly hátránya van annak, ha nincsen egy profin megtervezett weboldalad. Sőt, önmagában a SEO előnyei megérik a költségeket.

Egyéni vállalkozó évi átlagos több milliós bevétellel

Ha tanácsadó, ingatlanos szakember, ügyvéd, könyvelő vagy bármely más, egyéni szolgáltatásokat kínáló üzleti vállalkozás tulajdonosa vagy, akkor valószínűleg jobban jársz, ha egy profin megtervezett weboldalad van, mintha az egy weboldal építővel összerakott volna.

Előnyök és hátrányok – Webdesigner vs. weboldalkészítő

Most, hogy már tudjuk, kiknek érdemes weboldal készítőt használnia, nézzük meg annak előnyeit és hátrányait.

Előnyök

Megfizethető

A legfőbb előnye természetesen az ára. Kevés költségből lehet weboldalad.

Gyors

Az új weboldalad akár egy napon belül készen van weboldalkészítő használatával. Ha tervező céggel szerződünk, általában 4-6 hét alatt készül el.

Megfelelő design

A legtöbb weboldalkészítő elfogadható kinézetű sablonokat kínál. Ahhoz, hogy jól működjenek, pontosan a sablon mintájára kell elkészíteni a weboldalt. Bármiféle eltérés a sablontól bajokat okozhat.

Hátrányok

Nem profi tervezés

Míg sok sablon jól néz ki, közülük csak kevés az, ami igazán jó. Nem lesz igazán célközönségre, marketingre, konverziókra optimalizálva.

Általános

Manapság nagyon sokan választják az „ingyenes” weboldalkészítőket, és emiatt rengeteg ember használja ugyanazokat a sablonokat és mintákat. A legtöbb weboldalkészítő sablon hasonlít egymásra, így elvész az egyediség, különlegesség érzete.

Úgy néz ki, mint egy sablon

A legtöbb esetben meg lehet állapítani egy weboldalról, ha sablont használ. Valami van az összképben, amitől sablon érzete lesz. És ha ezt a látogatók is kiszúrják, az nem biztos, hogy a legjobb a vállalkozásod számára.

Gyenge SEO

A legtöbb weboldalkészítő szörnyű keresőoptimalizálással rendelkezik. Ezzel szemben egy jó tervezőcég rengeteg előnnyel jár a megfelelő kulcsszókutatás és a weboldal optimalizálás terén. Ezért ebben az esetben a webdesigner nyer a weboldalkészítővel szemben.

Keretek közé szorít

Noha úgy tűnik, ezeknek a weboldalkészítőknek a back-end felülete egyszerűen használható, sokszor mégsem az. Frusztráló lehet meghatározott keretek között dolgozni, miközben megpróbálod megvalósítani az elképzeléseidet.

Időigényes

Mennyit ér neked az időd? Még inkább, ha vannak alkalmazottjaid, és ők foglalkoznak a weboldal készítésével, akkor mennyit ér az alkalmazottjaid ideje? Mivel foglalkozhatnál az alatt az idő alatt a vállalkozásoddal kapcsolatban? Mindezt érdemes figyelembe venni a weboldal valódi költségének mérlegelésekor.

Előnyök és hátrányok – Webdesigner vs. weboldalkészítő

Még mindig nem tudod, hogy érdemes e webdesignerrel szerződni? Az alábbiakban bemutatom ennek is az előnyeit, hátrányait:

Előnyök

Profi design

Amikor webdesignert alkalmazol, akkor egy szakembert alkalmazol. Olyat, akinek az a munkája, hogy értsen a legjobb design kialakításához, a betűtípusokhoz, a színekhez, a harmóniához és egyensúlyhoz. Tudja, hogyan alakítsa ki a felhasználói felületet, az információk felépítését és azt is, hogy a design hogyan befolyásolja a látogatók áramlását.

Egyedi design

Emlékszel a Mátrix Újratöltve című filmre? Abban van az a rész, amikor Smiths ügynök klónozni kezdte saját magát, és a mátrixot elárasztotta a Smiths ügynök-tenger? Nos, hasonló a helyzet a weboldalkészítőkkel kapcsolatban is. Minden weboldal kezd egyformának tűnni, mert mindegyik ugyanazt a sablont használja. Viszont ha webdesignerrel dolgozol, lehetőséged van egyedi, eredeti weboldal tulajdonosának lenni.

Konverzióra optimalizált

A legtöbb sablon nincs optimalizálva a látogatók konverzióira. Valójában nem is lehetnek, mert sokféle felhasználótípusnak próbálnak megfelelni, ezért nem lehet specifikusan a vállalkozásodhoz igazítani. Webdesigner alkalmazásakor weboldaladat már úgy tervezik, hogy az a legtöbb konverziót és legtöbb eladást hozza.

SEO optimalizált

Egy jó webdesignernek vagy tervezőcégnek ismernie kell a keresőoptimalizálást, és értenie kell a kulcsszókutatáshoz, így könnyen megtalálja azokat a kulcsszavakat, amelyek a rangsoroláshoz szükségesek. A legtöbb weboldalkészítő program minimális SEO eszközökkel rendelkezik.

Folyamatos támogatás

Voltál már élő beszélgetésben a technikai support-tal, aki azt magyarázta, hogyan kell frissítened a DNS-t, de te azt sem tudod, mi a fene az a DNS? 🙂 Nem túl szórakoztató… Ha szakembert veszel fel, akkor ezek a problémák eltűnnek számodra. Felhívod és végre egy olyan emberrel beszélsz, aki mellett nem érzed magad lassú felfogásúnak, csak mert nem érted a szakzsargont.

Időt takarítasz meg

Bármit megér az időd? Amikor webdesignert bízol meg, akkor tulajdonképpen visszavásárlod az életed, vagy legalábbis sok órádat azzal, hogy fizetsz egy szakembernek, aki elvégzi a munkát helyetted, így nem kell órákat töltened azzal, hogy vered a fejed a falba, mert nem érted vagy olyan új készséget tanulj, aminek semmi köze az eredeti szakmádhoz.

Hátrányok

Sokat kell fizetni előre

Az egyik fő kihívás a professzionális tervezőcégek alkalmazásánál az, hogy sokba kerülnek. Ha szűkös a pénztárca, ez különösen problémát jelenthet.

Több időt vesz igénybe az elkészítése

Az egyedi tervezésű weboldal elkészítése időbe telik. Önmagában a fejlesztési idő 2-3 hétig tarthat, ezért várhatóan körülbelül hat hétbe telik, amíg egy egyedileg megtervezett weboldalt működésbe hozunk. Weboldalkészítő alkalmazásával azonnali sikerélményed van, hamarabb elkészíthető.

Változó minőség

Webdesignernek manapság bárki könnyen nevezheti magát. Sokféle tanfolyam van, némelyeket hamar el is lehet végezni. Emiatt a minőség eléggé változó. Két dolog alapján tudsz megítélni egy webdesignert: a portfóliója és a visszajelzések alapján. Ha ezek közül egyik sem tetszik igazán, keress tovább.

Az árak széles skálán mozognak

Mennyibe kerül egy weboldal? Ez egy nagyon jó kérdés. Keress fel 5 webdesignert vagy tervezőcéget és öt különböző árajánlatot kapsz.

Összegzés

Tehát térjünk vissza a kérdésre, hogy webdesigner vagy weboldalkészítő? Melyik a Neked megfelelő? A lényeg, hogy a legtöbb weboldal kereskedelmi céllal készül. Weboldalad célja, hogy pénzt keress.

Ha kicsi a büdzsé, akkor a leginkább megfizethető opciót válaszd, és ne költs feleslegesen webdesignerre.

Ha viszont van rá kereted, és úgy érzed, hogy potenciális ügyfeleket veszítesz el azáltal, hogy nincs egyedileg megtervezett weboldalad, akkor a legjobb, ha szakembert alkalmazol.

Ha a bejegyzés elolvasása után úgy érzed, hogy a legjobb lenne, ha egyedi weboldalad lenne és ezért webdesignerrel dolgoznál, keress bátran! Te megálmodod, én létrehozom Neked!

sikeres weboldal elemei

Amikor eljutsz egy olyan élethelyzetbe, hogy a vállalkozásodnak már nem elég az offline jelenlét, mert fejlődni, növekedni akarsz, vagy éppen a körülmények kényszerítenek rá, akkor döntesz úgy, hogy online is szeretnél megjelenni. Weboldalt akarsz a vállalkozásodnak. Akár a fejlődés, növekedés miatt, akár mert rákényszerültél, ez az 5 dolog elengedhetetlen, mindenképpen szedd össze, mielőtt weboldalt készítesz vagy készíttetsz.

Először is mi az a +2, a mi elengedhetetlen?

A domain és tárhely. Ezeket semmiképp ne spórold meg. Saját, fizetett tárhelyen készítsd el az oldalad. Legyen saját domain neved! Egy komoly vállalkozás komolytalannak tűnik a sajatnev.eoldal.hu webcímmel. Ráadásul, ha van domain neved, ahhoz készíthetsz saját email címet is. Mennyivel profibb, ha ezt adod meg üzleti levelezéshez!

Gondold át, hogy milyen célra szeretnél weboldalt. Egyszerűen csak be akarod mutatni a vállalkozásod, szolgáltatásod? Vagy szeretnéd, ha lennének érdeklődőid, vevőid? Esetleg termékek eladásához szeretnél webshopot? Akár te magad készíted el, akár szakembert bízol meg, ez az 5 dolog feltétlenül szükséges lesz: képek, szöveg, színek, kulcsszavak, oldalak!

A munkám során előfordult már párszor, hogy úgy szeretett volna az ügyfél weboldalt, hogy nem voltak képek, nem volt kész szöveg, ami megjelenhetett volna az oldalon. Színből csak kettő félét választott. Ezek nélkül nehéz összeállítani egy kész weboldalt.

Mit tegyél, hogy neked sikerüljön?

Oldalak

– Pages

Megint csak ismételni tudom magam, gondold át, milyen célra szeretnél weboldalt. Ennek függvényében tudjuk meghatározni, hogy milyen oldalakból épüljön fel. Ha eleinte csak blogolni szeretnél, akkor elegendő egy főoldal, egy bemutatkozó oldal, egy kapcsolati oldal és egy oldal, ahol megjelennek a bejegyzéseid.

Ha már szolgáltatást is szeretnél bemutatni, akkor a fentieken kívül kell még egy szolgáltatás oldal, és minden valószínűséggel egy olyan oldal, ahol az áraidat mutatod meg, és legyen esetleg egy árajánlat kérő is. Illetve ha olyan a szolgáltatásod, akkor egy portfólió oldalra is szükséged lesz, ahol a munkáidat tudod bemutatni a látogatóknak.

Ha webshopot szeretnél, akkor még több oldal kell: üzlet, kosár, fizetés oldal mindenképpen. Ezeken kívül ÁSZF és adatvédelmi nyilatkozat oldal is kell.

Képek

– Images

Képekkel könnyebben, gyorsabban és hatékonyabban tudjuk az információt eljuttatni a látogatókhoz. Megfelelő képek használata esetén nemcsak érthetőbb lesz a mondanivalónk, de sokkal figyelemfelkeltőbb is.

Ma már nagyon sok olyan oldalt találunk, ahonnan ingyenesen tölthetünk le jó minőségű képeket. Érdemes innen beszerezni azokat, amelyek hozzád, a szolgáltatásodhoz illik. Webshop esetén természetesen a termék fotók elengedhetetlenek.

Hol találsz képeket? Pixabay, Pexels, Freepik, Unsplash, csak hogy a legismertebbeket megemlítsem. Itt kedvedre böngészhetsz és tölthetsz le képeket. Nagyon sok kategóriában van lehetőség keresni jobbnál jobb képeket. Nekem kedvenc oldalam a Freepik, mert itt nemcsak képeket találsz, hanem ikonokat, grafikákat, rajzokat is.

Színek

– Colors

Érdemes átgondolnod, hogy modern, nőies, vidám, élénk vagy pasztell színeket szeretnél. Mely színek jellemzik igazából a vállalkozásodat, a célközönségedet? Legalább 4-5 színt válassz ki, azoknak is sötétebb és világosabb árnyalatait is. Ugyanis amikor nagyobb felületen használod az adott színt, előfordulhat, hogy ott már nem mutat olyan jól. Így ha van több variáció, nem a weboldal készítésénél megy el az idő színkereséssel.

Ha beírod böngészőbe például feminine color palette, vagy happy color palette, akkor máris kapsz ötleteket színvariációkra!

De ha megtetszik egy kép színvilága, könnyedén tudsz te is színeket kinyerni belőle a Colourlovers Photocopa szolgáltatásával. Csak beilleszted a képet, és látod, hogy a kép összes fontosabb színét kigyűjtötte, sőt előre gyártott neked belőlük pár palettát. De persze az az igazi, amit Te készítesz. Kedved szerint kiválaszthatod a színeket.

Szöveg

– Copy

Ez az egyik, ha nem a legfontosabb rész! Hiszen szövegezés által mutatod be magad, a szolgáltatásod, a terméked. Mindenképpen érdemes erre rászánni az időt, és összeírni a gondolataidat! Írd le, mivel foglalkozol, mióta csinálod, miért választottad ezt, mi a küldetésed. Írd le a szolgáltatásaid jellemzőit, tartalmait, kiknek szól, kiknek ajánlod. Írj le mindent, amiről úgy gondolod, hogy fontos lehet a látogatóidnak.

Ha nagyon nem megy, akkor keress egy szövegírót, aki segít neked ebben.

Ha blogolni szeretnél, akkor bejegyzéseket is írnod kell, de ez nem kell azonnal egy weboldal elindításához.

Kulcsszavak

– Keywords

Ez már haladóbb téma, de ha jól szeretnéd csinálni, akkor mindenképpen érdemes pár kulcsszót összeírni. Erre már van az interneten nagyon sok technika. Írd be a keresőbe és nagyon sok segítséget kapsz.

Mit tegyél, hogy neked sikerüljön?

Mielőtt keresel egy szakembert, vagy esetleg te magad akarod összerakni a weboldalad, jó, ha ezeket előre összeszeded vagy elkezded összeszedni. A webdesigner mielőtt hozzálát a weboldal tervezéséhez, ezeket a lépéseket átveszi. Mivel ő nem egy szövegíró, így ne várd el tőle, hogy a szöveges tartalmakat is elkészíti. Képeket, színeket keres, összeállít neked. Az oldalakat is elkészíti, néhányan kulcsszavakat is keresnek, de a szövegezést neked kell elkészíteni.

Ha ezekre gondolsz, mielőtt nekilátsz weboldalt készíteni, akkor biztos lehetsz abban, hogy jó úton haladsz!

És ha ezekhez segítségre volna szükséged, bátran keress, együtt összeszedjük ezeket!

WordPress sablon készítés

Amikor eldöntöd, hogy szeretnél egy honlapot, és úgy gondolod egyedül is létre tudod hozni, nem tévedsz nagyot! 😀 ÁMDE!!

A WordPress tartalomkezelő rendszerben több mint 1600 féle ingyenes sablonból választhatod ki a neked megfelelőt. Lelkesen feltelepíted és elkezded tartalommal feltölteni … és ekkor alábbhagyhat az a bizonyos lelkesedés. Ugyanis a saját tartalmaiddal (képekkel, szövegekkel) már nem néz ki olyan jól az a WordPress sablon. Ilyenkor megpróbálod a felkínált lehetőségekkel kicsit átformálni. Színeket, betűtípusokat változtatsz, menü helyét máshova teszed … stb. Igenám! De a sablonokat időközönként frissíteni kell. Maga a fejlesztő frissíti, és ahhoz hogy nálad is megfelelően működjön, neked is frissítened kell. És ekkor elvesznek a saját beállításaid! Kezdheted elölről az egészet.

Ilyenkor 4 verzió lehetséges:

Most a 4. verziót mutatom be neked, de ígérem, a child sablonról is beszélek majd a bejegyzés végén.

Hogyan készül a sablon?

Design kialakítása

Egy korábbi bejegyzésemben már bemutattam neked, hogyan dolgozik egy webdesigner. Általában először arculatot, logót készítünk, Utána drótvázakat tervezünk, amelyek a weboldal funkcióinak kialakításában segítenek. Végül a design rész jön, ahol már képeket, színeket használunk, kialakítjuk a weboldal végső kinézetét. Ennél a munkafolyamatnál készíthetünk kattintható prototípust. 🙂

Amikor mindezzel elkészültünk, jöhet a honlap programozható verziójának létrehozása, a WordPress sablon elkészítése. Ehhez szükségünk van egy FTP-kliensre, amin keresztül csatlakozni tudunk a tárhelyünkhöz. Nagy mélységekbe nem megyek bele, elég, ha a felszínt ismered. 😀

Sablonfájlok létrehozása

Egy weboldal több aloldalból áll, ezen aloldalak megjelenése eltérő lehet a tartalomtól függően: oldal, bejegyzés, cimkék, webshop termék. Ezek külön fájlok. Sőt a fejléc és lábléc tartalmára is külön fájlok vannak. A teljesség igénye nélkül az alábbi WordPress sablon fájlokat használja: header.php, footer.php, index.php, sidebar.php, functions.php, page.php, archive.php, single.php, 404.php, search.php.

PHP? Gesundheit (egészségedre) … mondanád. A PHP egy szerver oldali szkriptnyelv, ami azt jelenti, hogy nem a felhasználó, vagy az ügyfél gépén fut, hanem a web kiszolgálón, azaz a szerveren. A PHP hivatalos jelentése „Hypertext Preprocessor”, ami szabadfordításban annyit jelent, hogy HTML-t csinál. Feladata, hogy a böngésző számára értelmezhető, HTML kimenetet hozzon létre. Egy weboldal PHP forrását nem tudjuk a böngésző segítségével megnézni, mert az már egy lefordított változat, ott mindig csak a PHP által előállított HTML kimenet látható.

Ezekben a PHP fájlokban kódok, parancsok segítségével alakítjuk ki a weboldal tartalmát. Azt azonban, hogy milyen színek legyenek az oldalon, milyen betűtípus, milyen legyen az elrendezés, azt egy CSS fájlban külön rögzítjük.

A CSS az angol „cascading style sheets” kifejezés rövidítése, ami magyarul „egymásba ágyazott stíluslapokat” jelent. A hangsúly a „stíluson” van – míg a HTML a weblap szerkezetét határozza meg (főcímek, bekezdések, stb.), és lehetővé teszi, hogy különböző elemeket (képek, videók) ágyazz webes dokumentumodba, addig a CSS a weblap vizuális stílusáért felel – az oldal elrendezéséért, a színekért, a betűkészletekért, azok méretéért, és így tovább. Ezzel a fájllal tudjuk megvalósítani az oldalunkon történő animációt, árnyékolást és egyéb egyedi trükköket.

Ezeket a css és php fájlokat az FTP-kliensen keresztül töltjük fel az oldalra.

Child sablon

A child sablon esetében általában csak egy új css stílus fájlt hozunk létre, amiben rögzítjük a módosításokat: más szín, más betűtípus, más elrendezés … stb. De ehhez is szükség van FTP-kliensre.

VISZONT! Miután ezek elkészültek, a WordPress admin felületén keresztül is elérjük: Megjelenés menü – Sablonszerkesztő menüpont. Itt fel van sorolva az összes fájl, ami a honlap működéséért, stílusáért felelős. De hozzáértés híján nem ajánlatos ezeket piszkálni!! 🙂

Na, mire vársz még? 😉

Jobban nincsen értelme belemenni a weboldal készítés ezen részébe, hiszen egy laikusnak már ez is sok(k) volt 😀 De legalább röviden beleláthattál, hogy amikor kifizeted a webdesignernek a „sok” pénzt, akkor valójában miért is fizetsz. Hát a TUDÁSÁÉRT!

Azért, hogy egy olyan honlapod legyen, ami a te és célközönséged igényeire van szabva. Amiben nincsenek felesleges kódrészek, amelyek esetleg lassíthatják az oldalad betöltődési sebességét. Ami csak és kizárólag azokat a funkciókat tartalmazza, amelyek neked szükségesek.

Ha segítségre van szükséged, keress nyugodtan, megoldjuk!

Hogyan dolgozik egy webdesigner

Biztosan kíváncsi vagy rá, melyek egy webdesigner feladatai, hogyan dolgozom. Hogyan készítek el egy logót, vagy weboldalt. Most megmutatom neked, beengedlek a kulisszák mögé. Ha látsz bármilyen, számodra felkavaró képet, az csak a véletlen műve!! 😀

Arculat készítése

Jelenleg kettő munkát is viszek párhuzamosan. Az egyik drótvázát, már egy másik bejegyzésemben is láthattad: Termelői Piac.

Az ügyfél egy helyi, bögécsfalvi termelői közösség, akik összefogtak, hogy a portékájukat rendezett, ellenőrzött körülmények között tudják eladni a környező falvakban, városokban élőknek. A piac szeptember 1-én nyit, addig zajlanak az építkezések, előkészületek. Augusztusban azonban már hirdetni szeretnék a helyi újságban, tévében valamint az interneten is – Facebookon, illetve Google hirdetésekkel 50 km körzetben élőknek. Bögécsfalva 30 km-re van Simagöröngyös, 25 km-re Nahátszentpéter, amelyek nagyobb városok rengeteg lakossal, akik élnek-halnak a termelői zöldségekért, házi tyúkért, mézért, savanyúságért!

A település sváb hagyományokat ápol, lakói rendes, dolgos emberek, a bögécs a helyi népi nyelvben a méhet jelenti, így valami enyhe utalás, népi minta megjelenhet a logóban ezekről, de egyáltalán nem kötelező és ne legyen direkt.

Első lépésként inspirálódtam a neten, képeket, színeket kerestem. Elkészítettem a moodboard-ot. Ez adja meg az alaphangulatot, ezt a vonalat, érzést visszük tovább a logó és a weboldal tervezésénél. A moodboardokat nagyon szeretem, elindítanak az úton, feltöltenek energiával ♥

Logó tervezésnél először mindig papíron próbálom megjeleníteni az elképzeléseket. Ezek nem mindig hasonlítanak a végső logóhoz, de kiinduló pontnak teljesen megfelelnek. Ahogy rajzol, szerkeszt az ember, úgy jönnek elő az ötletek.

Majd ezután Adobe Illustratorban rajzolom meg. Mindig többféle logót kell rajzolni, hiszen nem biztos, hogy elsőre elkapjuk a megbízó elgondolását.

Mivel jelen esetben a megbízó egy vintage stílusú logót szeretett volna, ezért tovább kellett gondolni a terveket. Végül ez lett belőle 🙂

A webdesinger feladatai közé tartozik, hogy a logót, a színeket, betűtípusokat a branding board-on foglalja össze. Ez adja meg a weboldal, az arculat designt.

Design tervezése

Ezután a tervek, elképzelések ismeretében, hogy mit szeretnének a weboldalon, milyen funkciói legyenek, elkészítettem a honlap főbb oldalainak a drótvázát. Jelen esetben a főoldalt, egy termelői profil oldalt, és egy webshop oldalt. Ehhez az Adobe XD programot használom. Itt még azt is meg lehet oldani, hogy az egyes oldalakat kattinthatóvá tesszük, azaz ki lehet próbálni, hogyan is fog működni a weboldalon a menü. Persze ez még nem azt jelenti, hogy készen is van, és már működik online is, ez csak prototípus.

Majd következik a design, jelenleg is itt tartok. Ezt is Adobe XD-ben szerkesztem. Ennél a szakasznál már érdemesebb több oldal látványtervét is elkészíteni. A korábbi drótvázakat használva beillesztem a képeket, szövegeket, design elemeket. Itt előfordulhat, hogy módosítjuk a drótvázhoz képest, hiszen útközben kiderülhet, hogy másképp kellene valamit elrendezni.

Az alábbi videóban láthatod, hogyan néz ki, ha prototípus nézetben szeretném látni. Ez még nem a végleges verziója webdesign-nak, hiszen még sok szöveget kell átírni benne, illetve még a blog, kapcsolat oldal hiányzik. És az is lehet, hogy a háttér design elemeit eltávolítom. De már el lehet képzelni, milyen is lesz a Termelői Piac weboldala, amikor elkészül. A prototípus arra is jó, hogy már közel eredeti méretében lássuk az oldalakat. Ilyenkor is előjöhet a módosítási vágy, mert rájön az ember, hogy hopp, azt mégsem úgy kellene 😀

Banner tervezése

Ennél a munkánál banner-eket is kértek a reklámokhoz. Azokat a munkafolyamat során bármikor el lehet készíteni, hiszen nem szerves részei a weboldalnak.

A banner megjelenhet facebookon, google-n, instagramon is. Jelen esetben 2 féle facebook bannert, és 4 féle google bannert kellet tervezni.

Amint elkészül teljesen a webdesign rész, azután lehet kódolni, HTML formátummá alakítani az oldalt. Amikor eljutok e folyamat végére, megmutatom nektek azt is! 🙂

Molnár Erika Ekkapixels webdesign

WordPress Web Designer

Molnár Erika vagyok, szabadúszó webdesigner és webfejlesztő, és segítek Neked létrehozni és elindítani egy gyönyörű, stratégiailag megtervezett weboldalt, amely bevonzza ideális ügyfeleidet.

Görgess fel↑